دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
محمدرضا شمس با عمه گیلاس و آمیتیس به کتابفروشی‌ها می‌رود

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان از انتشار تعدادی کتاب جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: تعدادی کتاب مانند مجموعه سه جلدی با عنوان کلی «پهلوان پشه»، مجموعه دو جلدی رمان «عمه گیلاس» و «هزار و یک افسانه» برای بچه‌ها نوشته‌ام که به زودی از سوی ناشران چاپ و عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محمدرضا شمس گفت: به تازگی یک مجموعه سه جلدی با عنوان کلی «پهلوان پشه»، مجموعه سه جلدی «دختر نارنج و ترنج»، «دختر ماه پیشونی» و «دختر گل خندان» و کتاب «چاقو دماغو» شامل 10 قصه کوتاه تصویری برای کودکان ازمن بوسیله نشر افق منتشر شده است.
 
این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان ادامه داد: در حال حاضر نیز مشغول نوشتن مجموعه دو جلدی رمان «عمه گیلاس» برای گروه سنی نوجوان هستم. همچنین جلد دوم رمان «آمیتیس؛ دختری که از هیولا نمی‌ترسد» را نیز در دست نگارش دارم. جلد نخست این مجموعه پنج جلدی را چندی پیش به نشر افق تحویل داده‌ام. این مجموعه رمان، بعد از اتمام مرحله نگارش همه جلدها برای کودکان منتشر خواهد شد.
 
وی در ادامه به سایر کتاب‌های در دست تالیفش اشاره کرد و گفت: همچنین مدتی است که مشغول جمع‌آوری افسانه‌ها برای کودکان هستم و توانسته‌ام هزار و یک افسانه را گردآوری کنم. قصد دارم این افسانه‌ها را در قالب چهار جلد و هر جلد شامل 250 افسانه با عنوان کلی «هزار و یک افسانه» منتشر کنم. تا به حال دو جلد نخست این مجموعه را نوشته و به انتشارات محراب قلم تحویل داده‌ام و در حال آماده‌سازی جلد سوم و چهارم هستم که امیدوارم امسال منتشر شود.

شمس درباره این مجموعه توضیح داد: در این کتاب‌ها سعی کرده‌ام روایت جدیدی از افسانه‌ها را بیان کنم به طوری که نویسنده به عنوان راوی در همه صحنه‌های داستان حضور دارد. این راوی در بعضی جاها به شکل یک انسان، بعضی‌جاها به شکل یک حیوان یا یک شیء یا در نقش قهرمان، وارد داستان می‌شود.
 
محمد رضا شمس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1336 در تهران متولد شد. وی پس از انقلاب اسلامی، همکاری خود با نشریه «کیهان بچه‌ها» را آغاز کرد. نخستین شعر او به نام «نیلوفر من» در سال‌های نخست انقلاب به چاپ رسید. سپس به نوشتن داستان پرداخت. محمدرضا شمس بعدها با مجله های رشد نوآموز، کودک و دانش آموز، سروش کودک و نوجوان، باران، سلام بچه‌ها، پوپک و گلک همکاری کرد. نخستین کتاب این نویسنده با عنوان «اگر این چوب مال من بود» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. بعدها با انتشارات سروش، امیرکبیر، مدرسه، قدیانی، پیدایش، افق، محراب قلم، به نشر، حنانه، شباویز، و رویش همکاری داشت. حاصل این همکاری، چاپ بیش از 30 عنوان کتاب است. از آنجمله می‌توان به «خواب و پسرك»، «مراد شمر»، «ديوانه و چاه»، «عروسي»، «شير، اسب و بشقاب چيني گلدار»، «بادكنك و اسب‌آبي»، «قصه بهار»، «قصه پلي كه بود و ديگر نيست»، «خورشید مال كیه؟»، «كلوچه خانم»، «دختره خل و چل»، «دزدى كه پروانه شد» و «صبحانه‌ى خیال» اشاره کرد.
 
 شمس تاکنون جوایزی همچون لوح تقدیر كتاب سال كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان، كتاب سال سلام، قصه‌ سال مجله‌ سروش كودک، لوح زرین جشنواره مطبوعات كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان،‌ جشنواره مطبوعات، كتاب سال شوراى كتاب كودک و دیپلم افتخار ازIBBY، انجمن فرهنگی را از آن خود کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها