چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کتاب «زیباترین شهید» رونمایی شد

کتاب «زیباترین شهید» نوشته محسن بختیارزاده با حضور کارشناسان و نویسنده اثر در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا)- محمدمهدی شیخ صراف مراسم رونمایی از کتاب «زیباترین شهید» نوشته محسن بختیارزاده سه‌شنبه دوم خرداد همزمان با ایام آزادسازی خرمشهر با همکاری کانون سرو و فرهنگسرای رسانه در قالب ویژه برنامه زرین قلم فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شخصا بیماری داشتم اما به این فکر کردم که شهید بابک نوری جان خود را در مسیر این اهداف داده است و حیف است ما وقت خود را به این شهید اختصاص ندهیم.

وی افزود: برنامه داریم فیلم کوتاهی از این شهید ساخته شود، که برای این امر هماهنگی با صدا و سیما انجام شده و امیدواریم این امر به زودی عملی شود.
پیمان کلانتر معمتدی در این جلسه اظهار کرد: کتابی را چند سال پیش در خصوص خرمشهر نوشتم، کتاب «منظومه خاک و خون» نگاهی ملی و تاریخ نگاری به دو سال اول جنگ داشتم، سعی کردم نگاهی به دو سال اول جنگ داشته باشم که اگر دویست سال بعد که کسی به کتاب من مراجعه کرد بتواند برداشت خوبی از تاریخ داشته باشد.

وی افزود: شهیدان ارمنی و زرتشتی در جنگ داشتیم که حضور آنها در جنگ را نمی‌توان به دین خاصی ربط داد، نگاه من در کتاب«منظومه خاک و خون» کاملا ملی است، آزادسازی خرمشهر یکی از بی‌نظیرترین عملیات‌های جنگی در چندین سده اخیر بوده است، دفاعی از کشور که در تاریخ کم نظیر است.

نویسنده کتاب «منظومه خاک و خون» ادامه داد: حماسه‌سرا وقتی می‌خواهد یک واقعه تاریخی را به نظم بنویسد باید خود را آنجا فرض کند، من هم سعی کردم خود را لابه‌لای سربازان فرض کنم که می‌تواند کتاب خوبی به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر باشد.

کلانتر معتمدی اضافه کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر در تاریخ معاصر ما اتفاق مهمی است که اتفاقی مهم‌تر از این رویداد در تاریخ چند دهه گذشته ایران نداشتیم.

همچنین جدیری در این نشست گفت: کتاب «زیباترین شهید» موضوع خوبی را دنبال می‌‌کند امیدوارم به زودی با انتشار عمومی آن بتوانم نسخه کامل آن را بخوانم، به طور کلی نوشتن و خواندن بسیار خوب و مثبت است.

همچنین نیک فان در این نشست اظهار کرد: به نویسنده برای نوشتن این کتاب تبریک می‌گویم، به همه شهدایی که به خاطر وطن و آزادی وطن در جنگ جان خود را از دست می‌دهند سلام و درود می‌فرستیم، جان دادن برای وطن ارزش بسیار بالایی دارد.

در پایان این جلسه از کتاب «زیباترین شهید» رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها