دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان‌ها از یکدیگر می‌شود

نویسنده کودک و نوجوان گفت: اگر شاهکارهای ادبیات شکل نمی‌گرفت ادراک انسان‌ها از همدیگر در سطح پایینی قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز،  شهرام شفیعی عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «چتری برای هانیه » با حضور  مرجان ظریفی نویسنده کتاب و جمعی از کودکان و نوجوانان در موسسه معاک تهران با اشاره به اهمیت داستان در زندگی بیان کرد: هنرمندان چیزهایی در زندگی خلق می کنمد که اگر آنها خلق نمی‌شد، دنیا چیزهایی کم داشت و مفاهیمی در آن باره شکل نمی‌گرفت.
 
شفیعی ادامه داد: به طور مثال اگر بتهون آهنگ نمی‌ساخت چه می‌شد؟یا اگر تابلوی مونالیزا کشیده نمی شد، دنیا درباره‌ زن‌ها شناخت کمتری داشت و بر همین اساس اگر شاهکارهای ادبیات شکل نمی‌گرفت ادراک آدم‌ها از همدیگر در سطح پایینی بود.
 
در این مراسم نویسنده کتاب «چتری برای هانیه» با بیان اینکه بچه‌های امروز نسبت به بچه‌های دیروز دسترسی بیشتری به کتاب داستان دارند، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان امروزی برای دریافت کتاب داستان و حوزه‌ داستانی امکان بیشتری دارند و باتوجه به اهمیت مطالعه باید در تمام طول سال تحصیلی نه تنها  تابستان به این مقوله بپردازند.
 
  ظریفی درپاسخ به این سوال کودکان که  در دوران دانش‌آموزی خود نمرات دروسش  در چه سطحی بوده است، اظهار کرد: بیشتر دروس برای من حکم داستان داشتند و به تاریخ، جغرافیا، ادبیات و دانش اجتماعی همچون یک داستان‌نگاه می‌کردم و می‌آموختم ولی درس ریاضی همیشه دشوار بود.
 
نویسنده کتاب «یک اژدهای امروزی» در پاسخ به این پرسش که«جرقه‌ تولد کتاب چتری برای هانیه از کجا شروع شد؟»، عنوان کرد: در دوره‌ کارگاه فانتزی یکی از فعالیت‌های هر جلسه، بارش فکری بود که با یک کلمه به  موضوع و شخصیت‌سازی می‌رسیدیم و جرقه‌ این کتاب ،از آن دوره شروع شد. و همچنین برای درک بیشتر بارش فکری تمرین کوچکی در این جلسه انجام می‌شد.
 
اولین رونمایی در نمایشگاه کتاب تهران و در غرفه‌ی میچکا برگزار شد. همچنین مرجان ظریفی پیش از این آثاری چون «آتا یعنی پدر» ،« ما اسب‌ها را خسته کردیم» ، « غولی بالای ابرها »و مجموعه 5جلدی «یک اژدهای امروزی»  در کارنامه کاری خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها