شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
برنامه های دهه کرامت تشریح شد

این دهه که از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه است، به ترتیب با عناوین «حضرت فاطمه معصومه بهترین دختر دنیا»، «شادی و نشاط مؤمنانه گره‌گشایی کریمانه»، «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، «خیرخواهی و نوع‌دوستی در سایه مقاومت و ایثار»، «امامزادگان و بقاع متبرکه آرامش‌بخش جان‌ها»، «آستان احمدی ستاره درخشان و ماندگار تاریخ»، «کرامت جامعه در پرتو زیست عفیفانه»، «مساحد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت(ع)»، «مکتب رضوی، عدالت برای همه، ظلم برای هیچکس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا(ع)» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت پیش از ظهر امروز ۳۰ اردیبهشت درباره برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: تقویم ما مملو از مناسبت‌های ملی - مذهبی است، اگر با زاویه دید مناسب به این مسئله نگاه کنیم، این مناسبت‌ها یک روند تربیتی و سبک زندگی محسوب می‌شود و این روند تربیتی آن برای انسان بی‌نظیر است.

وی افزود: در این ایام از خوبی و بهتر بودن و اولیای الهی یاد می‌کنیم. کسانی که راه روش و منش خوب بودن را به ما یاد دادند، بنابر این اگر هر لحظه و ساعت از امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر اولیای الهی صحبت کنیم، کم است.

خداداده با بیان عناوین ایام دهه کرامت گفت: این دهه که از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه است، به ترتیب با عناوین «حضرت فاطمه معصومه بهترین دختر دنیا»، «شادی و نشاط مؤمنانه گره‌گشایی کریمانه»، «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، «خیرخواهی و نوع‌دوستی در سایه مقاومت و ایثار»، «امامزادگان و بقاع متبرکه آرامش‌بخش جان‌ها»، «آستان احمدی ستاره درخشان و ماندگار تاریخ»، «کرامت جامعه در پرتو زیست عفیفانه»، «مساحد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت(ع)»، «مکتب رضوی، عدالت برای همه، ظلم برای هیچکس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا(ع)» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه وجود اماکن مقدس به نام زنان بزرگ و امامزادگان زن نشان می‌دهد که آن‌ها به مقامی رسیده‌اند که دارای بارگاه هستند، تصریح کرد: دختران امروز باید بدانند که زنان را به عفیف بودن و طی مدارج عالی عرفانی می‌شناسیم و امسال آغاز برنامه‌های دهه کرامت از جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان قطب تمدنی و فرهنگی خواهد بود.

خداداده با اشاره به مهمترین برنامه‌های این دهه گفت: فردا آیین افتتاحیه دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی ویژه این دهه در ۳۵ هزار مسجد اجرا خواهد شد. حضور کاروان خادمان با عنوان «زیر سایه خورشید» در بیش از دو هزار نقطه در داخل و خارج کشور، اعزام کاروان سفیران کریمه در استان‌ها، برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور رئیس‌جمهور در مشهد، اجتماع بزرگ خادمان و خادمیاران رضوی در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی، برگزاری کنگره امام رضا(ع)، اجتماع بزرگ دختران در مسجد جمکران، آغاز به کار جشنواره «سلاله» به همت اوقاف و امور خیریه، اجرای طرح «نسیم کرامت» در مدارس، اجتماع «دختران کرامت» در آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، رونمایی از تولیدات آثار فاخر سرود و اجرای میدانی گروه‌های سرود و نمایش، مسابقه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد امام رضا(ع) بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در کشور را شامل می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت درباره تولید محتوا در فضای مجازی ویژه ایام دهه کرامت بیان کرد: اغلب این محتوا به صورت فردی و از سوی کاربران تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ بنابر این این فعالیت‌ها جنبه فردی دارد و فردیت را ترویج می‌کند، در حالی که تأکید ما برنامه‌های جمعی و حضور در مساجد، هیئات، زیارت و ... که یک رفتار و سلوک جمعی است و با هم بودن را ترویج می‌کند، تأکید داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها