پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
برنامه تحولی دولت در حوزه فرهنگ و هنر پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مهرکوهسنگی گفت: برنامه تحولی دولت در حوزه فرهنگ و هنر پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه(25 اسفند‌ماه) در مراسم افتتاح پردیس سینمایی مهرکوهسنگی در مشهد با تبریک اعیاد ماه شعبان و فرارسیدن نوروز اظهار کرد: افتتاح ۹ سالن نمایش در این پردیس که همراه با کتابفروشی است موجب افتخار است.

وی افزود: با همکاری نهادهای دیگر ازجمله حوزه هنری تلاش می‌کنیم زیرساخت مناسبی در حوزه فرهنگ و سینما در کشور ایجاد کنیم. محصولات فرهنگی و هنری باید فرصت عرضه داشته باشند تا چرخه اقتصاد و فرهنگ به خوبی بچرخد.

اسماعیلی گفت: در مقایسه با برخی کشور‌ها، فاصله زیادی از نظر زیرساخت‌های سینمایی داریم؛ به‌عنوان مثال چین ۸۳ هزار و ترکیه ۳ هزار سینما دارد و با وجود اضافه شدن ۲۰۰ سیما در سال اخیر باز هم عقب‌ماندگی داریم. در دولت جدید مجموعه‌های فاخری برای موسیقی و سینما افتتاح کردیم و امیدواریم بتوانیم این تعداد را به  ۱۰۰۰ پرده سینمایی برسانیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جشنواره سینمای فجر امسال با تولیدات با‌کیفیت، نقطه عطفی بود و برای سال آینده نیز این روال ادامه خواهد داشت. در بودجه سال ۱۴۰۲ در اعتبارات فرهنگی جهشی را شاهد هستیم و امیدواریم این روند موجب افزایش کیفیت تولیدات و ارتقا زیرساخت‌ها شود.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری «پیمان شانگ‌های» و جشنواره فیلم کشورهای همسایه دریای خزر به میزبانی رامسر را در برنامه داریم.

اسماعیلی تاکید کرد: در عرصه پویانمایی اتفافات خوبی رخ داده است. پویانمایی ایرانی با فروش ۲.۵ میلیون دلاری در روسیه و ترکیه در حال اکران است. برنامه‌های تحولی دولت در بخش فرهنگ در حال پیگیری است و اتفاقات خوبی رقم خورده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، بهروز افخمی، کارگردان سینما، جواد مشهدی، بازیگر سینما و تلویزیون و تعدادی دیگر از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها