دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
اختتامیه کنگره ملی «ماه غریبستان» در لرستان برگزار شد

آیین اختتامیه کنگره ملی «ماه غریبستان» با تجلیل از برگزیدگان در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، آیین اختتامیه کنگره ملی «ماه غریبستان» با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جمعی از استادان دانشگاه، هنرمندان و برگزیدگان و اصحاب رسانه دوشنبه‌(22 اسفند) در سالن شهید حیدریان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

روانشاد، ضمن گرامی‌داشت «روز شهید» به بیان توضیحاتی درباره روند اجرای کنگره ملی «ماه غریبستان» پرداخت و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دومین سال میزبان برگزاری این کنگره است سال گذشته این رویداد، منطقه‌ای و امسال، ملی برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه فراخوان کنگره در چهار بخش ادبی، هنری، پژوهشی و مجازی منتشر شد، افزود: ازجمله محورهای کنگره شاخصه‌های سبک زندگی در فرهنگ علوی شامل: حجاب، عفاف، ایثار، شهادت، جهاد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و خانواده، فرهنگ ولایت‌مداری بازآفرینی هنری با تکیه بر نهج‌البلاغه، زمینه‌سازی برای حاکمیت ارزش‎‌های علوی در سطح جامعه، فرهنگ امام علی‌(ع) محور وحدت اسلامی، حاکمیت و سیاست در سیره علوی، خانواده برتر در بیان و سیره امام علی(ع)، امام علی(ع) در شعر و ادبیات فارسی، هنر در سیره امام علی‌(ع)، بازشناسی عرفان ناب علوی از عرفان‌های نوظهور و شاخص‌‌های فرهنگی و اجتماعی از منظر امام علی(ع) بودند.
 
وی گفت: پس از انتشار فراخوان و پایان مهلت آثار، ۱۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و ۲۱ اثر به‌عنوان برگزیده از سوی هیات داوران از استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و کهکیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

روانشاد با بیان اینکه کنگره ملی «ماه غریبستان» به منظور تبیین هرچه بیشتر سیره اهل بیت به‌ویژه امام علی(ع) در استان لرستان پایه‌گذاری شد ادامه داد: امیدواریم سال‌های بعد بتوانیم هرچه گسترده‌تر و بهتر کنگره را برگزار کنیم.
 
 

احمدی در بخش دیگری از این مراسم نیز ضمن گرامی‌داشت «روز شهدا» به‌ویژه ۶۵۵۰ شهید استان لرستان به بیان ویژگی‌هایی از امام علی‌(ع) پرداخت و افزود نام کنگره «ماه غریبستان» برازنده امیرالمونین است چرا که آن‌گونه که باید ویژگی‌های شخصیتی ایشان شناخنه نشده است؛ بنابراین باید بکوشیم گوشه‌های برملا نشده شخصیت امیرالمومنین را در این‌گونه کنگره‌ها هویدا کنیم.
 
 به گزارش ایبنا؛ برگزیدگان کنگره ملی «ماه غریبستان» به شرح زیر معرفی و با اهدا لوح و تندیس از آنان تقدیر به عمل آمد و از کتاب «آفتاب بوتراب» مجموعه اشعار جشنواره سراسری بوتراب که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شده بود و از سوی انتشارات هاویر منتشر شده در این مراسم رونمایی شد.
 
بخش شعر
وحید اشجع، سمیرا یکه‌تاز، زینب رحمانی
 
بخش فیلم کوتاه و مستند
محسن مرادی، علی امیدی‌فر، نسیم عینی
 
بخش کتاب
فرشته نصیری، فروزان کرمی، سیدمحمدرضا قیاسیان
 
بخش مقاله
ستاره موسوی، عباسعلی اخوان ارمکی، مجید خسروی خواجه‌ها
 
بخش مطبوعات
سمیه مرادی، وحید حاج سعیدی، مهناز عالی‌نژاد
 
بخش داستان کوتاه و قصه‌گویی
فاطمه جمشیدی، شهرزاد مظفری، میلاد صادقی
 
بخش خوشنویسی
امین صیدی، محمد کرمی، مجتبی حسنوند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها