چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
کتابخانه سیار ویژه اهالی 5 روستای شهرستان زاوه تاسیس می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه سیار ویژه اهالی حداقل 5 روستای شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، ویژه برنامه «کاروان دانایی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی  به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان زاوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان گفت: امروز همه مردم به دنبال تحقق آرمان، ایران کتابخوان هستیم. در واقع به دنبال اهتزاز پرچم دانایی هستیم؛ چرا‌که حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره به دانایی و آگاهی دارد و روی دیگر دانایی و آگاهی، توانایی و قدرت است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ایران قدرتمند باید به‌دنبال ایران کتابخوان و دانا باشیم، افزود: امروز کتابخانه نه‌تنها محلی برای امانت و مطالعه کتاب بلکه محلی برای گفت‌وگو، مهارت‌افزایی و تجمعات دانایی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به اهالی روستای ساق، گفت: باید از ظرفیت کتابخانه‌ها به‌عنوان یک فرهنگسرای اجتماعی استفاده کنید.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و همراهی مسئولین شهرستان زاوه شاهد تکمیل و بهره‌برداری پروژه کتابخانه عمومی این روستا باشیم و بیان کرد: کتابخانه زمینه ایجاد نشاط، امید و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

                              

علی‌اکبر سبزیان بیان کرد: اما این نوید را می‌دهم که تا آن زمان به امید خداوند با تاسیس کتابخانه سیار در آینده‌ای نزدیک امکان استفاده اهالی حداقل 5 روستای شهرستان زاوه را از خدمات کتابخانه‌ای فراهم سازیم.   

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع دانش‌آموزان، اظهار کرد: ایشان فرمودند «شما باید درس بخوانید»؛ چرا‌که برای ایران مقتدر، باید انس با کتاب داشته باشید. 

در ادامه محمد وفائی‌نژاد، فرماندار شهرستان زاوه نیز ضمن تشکر از حضور و دغدغه‌مندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بر افزایش دانایی و آکاهی مردم همه مناطق شهرستان زاوه با محوریت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

وی با اشاره به جمیت ۸۵هزار نفری شهرستان زاوه، افزود: با توجه به جمعیت کودک و نوجوان این شهرستان، افزایش فضاهای مطالعاتی از ضروریات فرهنگی این منطقه محسوب می‌شود.

                              

به گزارش ایبنا؛ همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در قالب «کاروان دانایی» در شهرستان زاوه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محمد وفائی‌نژاد، فرماندار شهرستان زاوه؛ قاسمعلی حقانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و جمعی از اهالی روستاهای قلعه‌آقا حسن، ساق و کاریزک ناگهانی برگزار شد.

«کاروان دانایی» در قالب برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون مسابقات ورزشی، فرهنگی، اجرای نمایش عروسکی «هدهد کتابخوان» و اجرای سرودهای انقلابی و مذهبی با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایام‌الله دهه فجر در سه روستای قلعه آقاحسن، ساق و کاریزک ناگهانی شهرستان زاوه حضور یافت.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و فرماندار شهرستان زاوه از پروژه نیمه ‌تمام کتابخانه عمومی روستای ساق شهرستان زاوه نیز بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها