چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز نظامی گنجوی برگزار شد

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌مناسبت روز نظامی گنجوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی حوزه فرهنگ و دانشگاه‌های استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز نظامی گنجوی، شاعر نامدار ایرانی چهارشنبه (19 بهمن‌ماه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
 
دریایی در این جلسه گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری برای گرامیداشت روز شاعر نامدار ایرانی نظامی گنجوی که 21 اسفند‌ماه را به نام این شاعر نامگذاری شده است با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی عرصه فرهنگ و هنر و دانشگاه‌های سطح استان برنامه‌ریزی شده است. خروجی برنامه‌ها و رویدادها همگام با فرهنگ‌سازی، بایستی مدنظر قرار گیرد، محض برگزاری برنامه‌ای که هیچ خروجی نداشته باشد باید از دستور کار خارج شود. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: به‌عنوان مدعی‌العموم فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان لازم است در سیاستگذاری این برنامه‌ها و رویدادهای تاثیرگذار باشیم. برنامه و رویدادهای فرهنگی و هنری باید فرهنگ‌ساز و در زندگی مردم کاربرد رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت شاعر نامی ایران نظامی گنجوی نیاز است از مشاهیر و نامداران کُرد که از اشعار و مضامین شعری این شاعر استفاده کرده‌اند، یاد شود.

سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج در ادامه این جلسه گفت: آرمانشهر، نظامی گنجوی یکی از مضامین بسیار مهم شعر این شاعر نامدار است که به‌عنوان مولفه مهم و تاثیرگذار در شهرسازی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در حق نظامی جفا شده است، افزود: نظامی نسبت به شعرای دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، علاوه بر آرمانشهر نظامی، توسعه پایدار در آثار شعری نظامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نامگذاری بلوار یا مکان فرهنگی به نام نظامی گنجوی نیز دستور کار شهرداری سنندج قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه تاکنون کاری فاخر در این خصوص انجام نشده و لازم است همایش تخصصی و در‌خور شان  این شاعر نامدار در دانشگاه کردستان برگزار شود.


به گزارش ایبنا؛ در ادامه این جلسه، نمایندگان اداره‌ها و نهادهای استان نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را در این خصوص به شرح زیر ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها