چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه با محوریت کتاب در دهه فجر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به‌مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارشنبه(12 بهمن‌‌ماه) برگزار شد. 

زارعی در این نشست اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ برنامه‌ متنوع فرهنگی همزمان با ایام‌الله دهه فجر با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده؛ به همین مناسبت از ۱۲ تا ۲۲ بهمن عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان است.  متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها و یا سایت samanpl.ir ثبت‌نام و کد عضویت رایگان دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: دو کتابخانه عمومی روستایی، با مشارکت خیرین مردمی، بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی و بانک پاسارگاد طی دهه فجر در استان همدان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت کتابخانه عمومی روستای اشترمل تویسرکان در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، افزود: این کتابخانه اکنون آماده افتتاح است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم همدان نیز با مشارکت بنیاد علمی، آموزشی قلم‌چی و خیرین روستا احداث شده و در این ایام افتتاح می‌شود.

زارعی به برگزاری ویژه‌برنامه «گفتمان انقلاب اسلامی» با حضور شخصیت‌های برجسته فعال در حوزه فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «خانواده به سبک ساخت از مقام معظم رهبری» تدارک دیده شده که همه افراد با مراجعه به سایت «سامک» که ویژه مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف دیگری از‌جمله نشست‌های مطالعاتی، رونمایی و نقد کتاب‌های منتخب این حوزه و مسائل روز مرتبط با آن‌ها نیز در دهه فجر پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: عصر شعر ویژه نوجوانان و بزرگسالان، نمایشگاه‌های کتاب، نشست‌های نمایشنامه‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌های عمومی، تولید محتوای معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی در فضاهای مجازی نیز در قالب‌های صوتی، تصویری و متنی تدارک دیده شده است.

زارعی یادآور شد: ویژه برنامه پاسداشت شهید رجبعلی عسگری از شهدای دوستدار کتاب و فعال در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید آوینی شهر لالجین برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها