سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
داستان بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌های دینی مانند حجاب است

کلر ژوبرت، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در مراسم افتتاحیه هفدهمین کتابشهر ایران، داستان را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به‌ویژه حجاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم افتتاحیه کتابشهر اردکان سه‌شنبه(10 بهمن‌ماه) با حضور احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان اردکان برگزار شد.

محمد‌حسین آرامی، مدیر کتابشهر اردکان در ابتدای این مراسم گفت: این کتابفروشی رویای چندین ساله من بوده که امروز به تحقق پیوسته است. من گذشته‌ام را در غرفه‌ای کوچک در کتابفروشی آغاز کردم که همیشه آرزوی بزرگ شدن آن را داشتم که امروز این آرزوی من تحقق پیدا کرد.

آرامی بیان کرد: دو سال است که با همسرم در تلاش هستیم که این کتابفروشی را تاسیس کنم و امروز با همکاری مدیر کتابشهر و اعتمادی که به من داشتند توانستم این کتابفروشی را تاسیس کنم.

وی گفت: این مرکز به‌عنوان مرکزی فرهنگی است که برگزاری کلاس‌ها، حضور نویسندگان، کار‌های هنری، مرکز تولید محتوا ازجمله این برنامه‌هایی است که به‌عنوان هدف قرار گرفته است.
 
بحث کتاب و کتابخوانی در کشور مغفول است

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز که در این مراسم حضور پیدا کرده بود با اشاره به این اقدام فرهنگی گفت: یکی از اهداف تاسیس شعبه کتابشهر در اردکان، عدالت فرهنگی در سطح استان است و از همه اقداماتی که این هدف را دنبال کنند، حمایت می‌کنیم.

                             

وی افزود: سال‌ها است که بحث کتاب و کتابخوانی در کشور مغفول مانده است که این مکان‌ها می‌تواند به‌عنوان گام‌های استوار  کتاب و کتابخوانی باشد. امیدواریم مردم از این فضا‌های استفاده کنند و از این مکان‌ها به‌عنوان پاتوق‌های گفت‌و‌گو استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حیدریان، از استادان حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: کتاب واکسن است تا از بیماری پیشگیری کند و در کنار آن نیز راهی برای درمان بیماری‌ها است. کتاب کمک می‌کند تا برخی از اشتبا‌ها را جبران کنیم و بسیاری از بیماری‌ها نیز درمان می‌شود. اگر می‌خواهیم شاد باشیم باید در کنار هم نشسته و کتاب بخوانیم و به نوعی این مباحث در کتابخوانی به ما آگاهی بخشی می‌کند.

مرکز کتابفروشی کتابشهر اردکان، به‌عنوان هفدهمین کتابشهر ایران است
اسماعیلی، مدیرعامل شرکت کتابشهر ایران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به تاسیس این مرکز کتابسرا گفت: کتابفروشی به‌عنوان هفدهمین کتابشهر ایران است که در شهرستان اردکان افتتاح شد و افتخاری است. امیدواریم بتوانیم در شهرستان‌های دیگر استان نیز این کتابفروشی را تأسیس کنیم تا مکانی برای دورهمی‌ها و گفت‌و‌گو باشد.

                             
مدیرعامل شرکت کتابشهر ایران بیان کرد: محصولات ارائه شده در این مراکز فاخرترین‌ها و بهترین کتاب‌ها است تا خانواده‌ها با آرامش بتوانند برای فرزندان خود کتاب تهیه کنند.

کلر ژوبرت، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان نیز به‌عنوان سخنران اصلی بود. وی در ۱۹ سالگی به دین اسلام روی آورد و در سال ۱۳۶۲ به کشورمان مهاجرت کرد و در ایران ساکن شد.

وی از نوجوانی به نوشتن و نقاشی روی آورد و به نویسندگی در حوزه کودکان و نوجوانان پرداخت. من از کودکی آرزوی نویسندگی داشتم و از همان کودکی بسیاری از کتاب‌های کودک و نوجوان را مطالعه کردم.

وی با اشاره به نویسندگی خود در حوزه کودک و نوجوان افزود: سعی کرده‌ام مفاهیم را از طریق داستان به کودکان منتقل کنم و از زمانی که مادر شدم به این امر توجه ویژه‌ای کردم. سعی کردم داستان‌های خود را با دقت ایجاد کنم و در کار‌های خود‌ایده‌هایم را از بچه‌ها می‌گیرم.اگر خانواده‌ها به امر کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشند، فرزندان کتابخوانی تربیت خواهد شد. باید کتابخانه‌ها را گسترش دهیم تا همگان به کتاب دسترسی داشته باشند. امانت کتاب می‌تواند راهی برای گسترش کتابخوانی برای کودکان باشد و کودکان را باید تشویق کنیم تا کتاب‌های خود را به دوستان خود‌ امانت بدهند.

وی گفت: اگرچه نویسندگی برای من سرگرمی است اما به نوعی بسیار با اهمیت است و اگر روزی به کتاب نپردازم حالم خوب نیست. هدف من کمک به کودکان برای نگاهی وسیع‌تر به زندگی است و در این مسیر نیز معرفی مفاهیم دینی به کودکان است تا بتوانند این درک شیرین را داشته باشند. مسائلی همچون حجاب و نماز می‌تواند از طریق داستان برای کودکان با زبانی شیرین طرح شود و آن را درک کنند که من نیز این راه را انتخاب کرده‌ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط