یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
شجاعی: برای دیوان سعدی کاریکاتور می‌کشم

مسعود شجاعی طباطبایی در مراسم رونمایی کتاب کاریکاتور «برای تو عزیزم» با اعلام خبر پروژه بعدی خود، تصریح کرد: در حال کاریکاتور کردن و مصورسازی دیوان سعدی هستم و اتفاقاتی هم در این باب رقم خورده. دیوان سعدی ادبیاتی بشدت تصویری دارد و ابیاتی در آن چاشنی طنز نیز دارد که امید دارم بتوانم از پس آن بربیایم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ امروز یکشنبه مراسم رونمایی کتاب «برای تو عزیزم» اثر تازه مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست در  کافه کتاب حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم شجاعی  قسمتی از مقدمه کتاب را در جمع خبرنگاران و دوست‌داران هنر خواند: وقتی شش ساله بودم همراه پدر به حمام عمومی رفتم، پدرم از من پرسید:« می‌توانی این فضا را نقاشی کنی؟» من هم نقاشی‌ای با تمام اجزای حمام عمومی مثل دلاک و لنگ و کیسه‌کش و ... کشیدم. که بسیار مورد تشویق و تحسین پدرم قرار گرفتم و این قسمت از زندگی همیشه در ذهن من باقی خواهد ماند.»
همچنین وی در مراسم رونمایی این کتاب ضمن تعریف خاطره‌ای تصریح کرد: « من در سن ۵_۶ سالگی به عروسی عموی خود رفتم، در کنار حوض آب میزی قرار داشت که روی میز پر میوه و شیرینی و ... و یک کیک بزرگ چند طبقه بود. در عمق شیطنت بچگی در حال بازی با میز و صندلی بودم که ناگهان تنه‌ای به میز زدم و تمامی خوراکی‌های روی میز داخل حوض ریخت. یادم است عمویم با لباس دامادی ده کیلومتر به دنبال من دوید.»

همچنین محمدمهدی دادمان، رئیس سازمان حوزه هنری، در این نشست تصریح کرد:« در وصف مسعود شجاعی بسیار می‌توان گفت اما قسمتی که باعث می‌شود فرد به حال ایشان غبطه بخورد این است که در هر موقعیت و هر لحظه برای اعتقادات خود به دنبال انجام کاری بوده است، همیشه در حال فوران و جوشش و دغدغه‌مندی است و این حالت واقعا غبطه‌برانگیز است. با مشاهده ایشان یک سرباز آماده در خط مقدم می‌بینم که همیشه در حالت آماده باش است و به دنبال این است که برای آرمان خود‌ چه کاری انجام دهد.»

در حاشیه این نشست استاد مسعود شجاعی در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در مورد ایده‌های تدوین این کتاب تصریح کرد: من چند دفترچه طراحی جیبی دارم که هرازچندگاهی برای خود در آن طرحی می‌کشیدم و کنار آن مطلب طنزی می‌نوشتم. در یکی از جلساتی که با آقای شیروانی، مسئول انتشارات سوره مهر داشتم؛ چندی از این دفترچه‌ها را به وی نشان دادم و به پیشنهاد او این دفترچه‌ها به یک کتاب جامع ۲۷۰ صفحه‌ای مبدل شد.

وی افزود: داخل کتاب همچون یک کشکول راجب هر موضوعی مطلب پیدا می‌شود و بیشتر از آنکه کتاب باشد یک سیاه‌مشق است. قبل از این کتاب، کتاب دیگری داشتم با نام «آموزش گام به گام روشن‌فکری» که بسیار خوب دیده شد که در آن افراد روشن‌فکرنما را به چالش کشیده بودم؛ اما در این کتاب هم اینچنین چیزی پیدا خواهید کرد که با موضوع روشن‌فکرنمایی و استکبارستیزی و... وارد چالش شوم

شجاعی در وصف انتخاب نام کتاب عنوان کرد: بعد از انتخاب طرح کتاب به این فکر کردم که یک عنوان متناسب با این طرح نیاز است، که پس از مدتی این عنوان را برگزیدم.

وی افزود: در حال حاضر به پیشنهاد آقای شیروانی در حال کاریکاتور کردن و مصورسازی دیوان سعدی هستم، که پروژه آن شروع شده و اتفاقاتی هم در این باب رقم خورده. دیوان سعدی ادبیاتی بشدت تصویری دارد و ابیاتی در آن چاشنی طنز نیز دارد که امید دارم بتوانم از پس آن بربیایم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها