یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
تقویت و نگاه جدی به رسانه اهرم مناسب مبارزه باجنگ رسانه‌ای غرب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست «کمیته رسانه‌ای دهه فجر انقلاب اسلامی» گفت: امروز جنگ، جنگ‌ رسانه است و برای تقویت این حوزه باید نگاه جدی‌تری به مقوله رسانه‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)‌ در خوزستان، نشست «کمیته رسانه دهه فجر انقلاب اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان شنبه(8 بهمن‌ماه) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کلاه‌کج، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب بیان کرد: رسانه نقش مهم و تأثیرگذاری در انعکاس رویدادها دارد. اگر اتفاق و حرکت مطلوبی بیفتد اما در رسانه انعکاس ضعیفی داشته باشد، دیده نمی‌شود؛ اما با انعکاس قوی، اتفاق‌های کوچک تاثیرگذار خواهد شد.

کلاه‌کج، نقش دستگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادها را در دهه فجر مهم دانست و اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادها باید عملکردشان امیدآفربن باشد و پای کارآمده و دستاوردشان را به مردم ارائه دهند؛ به‌ویژه دستگاه‌هایی که ارتباط مستقیم با مردم دارند، باید بتوانند با تولید محتوای مناسب و هماهنگ، اصول هویت‌ساز انقلاب و جهاد تبیین را به تصویر بکشانند. 
 
وی یکی از راهکارهای پیشرو رسانه در دهه فجر را تشکیل اتاق خبر با حضور مدیران کلیدی عنوان کرد و گفت: اتاق خبر این اداره کل از زمان تاسیس تاکنون توانسته در ارائه آمار و گزارش صححیح به مردم نقش مثبتی را ایفا کند و  تشکیل این اتاق با موضوعات مشخص و هدفمند و با حضور مدیران کلیدی که با مردم ارتباط موثر دارند، می‌تواند به خوبی خبرها را به مردم انعکاس دهد.
 
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: خداوند به برکت موالید ایام مبارک ماه رجب، توفیق حرکت به انقلاب را کرامت دهد.  قطعا دست خداوند و ائمه معصومین از آستانه انقلاب تاچهل و چهارمین سال که از آن می‌گذرد، به پایداری و عظمت این انقلاب کمک کرده است.

وی یکی از ضعف‌ها در ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را گرفتار شدن در دام خودسانسوری دشمن بیان کرد و افزود: رعبی که دشمن با تبلیغات سو در دل مردم انداخته ما را دچار خودسانسوری کرده و با این تله در دام دشمن گرفتار شدیم. همان‌طور که حضرت آقا بیان کردند، تنها راه رهایی از این تله، جهاد تبیین است.
 
وی راه برون رفت از امپراطوری رسانه‌ای غرب را  به تصویر کشیدن دستاوردها و توانمندی‌های نظام انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: برخلاف مشکلات معیشتی یکی از موضوعات مهم تبیین که دلسوزان و دغدغه‌مندان باید به آن بپردازند، نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است. 
 
وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر برخی جوانان، فریب حجمه رسانه‌ای دشمن را خوردند. باید تلاش کنیم نه‌تنها در دهه فجر بلکه در همه سال به مقوله مهم دستاوردها و توانمندی‌های نظام عمل کنیم  و بر همین اساس مسائل کلان اقتصادی نیز حل می‌شود.
 
وی یادآور شد: بیش از ۲۰ کارگروه با برش‌های موضوعی تشکیل شد و کارگروه رسانه همچون خونی است که در بافت و اندام‌های بدن حرکت می‌کند.  وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها برعهده  شورای هماهنگی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها  برای تجلیل از حماسه بزرگ فجر که منتهی به راهپیمایی 22بهمن می‌شود، از همه ظرفیت استان استفاده کنیم.
 
در این نشست مجید منادی، سرپرست  معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حلقه مفقوده در انعکاس خبرها را تولید محتوا بیان کرد و گفت: ضعف اصلی رسانه‌ها، نبود تولید محتوا و برگزاری میزگردهای تخصصی است. هر رسانه‌ی توانمند می‌تواند با تشکیل میزگردهای تخصصی مخاطب خاص و عام را جذب و باید پیوست رسانه‌ای خبرهای دهه فجر را برای مردم اطلاع‌رسانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها