شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
افزایش اعتبار نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی عامل پیش‌برنده اهداف کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در بازدید از کتابخانه‌های پیرانشهر بر توجه فرمانداری به موضوع تخصیص اعتبار با هدف نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، شنبه (9 بهمن‌ماه) به همراه سمیه رحمان‌پور، معاون امور كتابخانه‌ها و همكاری‌ها؛ نسرین بهور، رئيس اداره امور كتابخانه‌ها و كتابخوانی؛ زهرا کریم‌خانی، كارشناس امور انجمن‌ها استان و رسول محمودیان، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان پیرانشهر ضمن حضور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی پیرانشهر، در نشستی با خضر کاک درویشی، فرماندار و کتابداران دیدار و درباره نیازمندی‌های تعمیراتی و تجهیزاتی و عمرانی از کتابخانه‌های شهرستان گفت‌و‌گو کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این دیدار با تأکید بر خدماتی که در کتابخانه‌های عمومی به مردم ارائه می‌شود، افزود: انتظار داریم مجموعه مدیریت شهری به ترویج کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تاکید به افزایش توسعه فضای فیزیکی کتابخانه در این شهرستان بیان کرد: لازم است فرمانداری به موضوع تخصیص اعتبار به نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

معصومی با بیان اینکه شهر «لاجان» نیازمند ایجاد کتابخانه است، افزود: با مشارکت و همکاری فرمانداری و شهرداری تلاش کنیم ساختمان‌های مناسب مازاد و بلااستفاده به اداره کتابخانه‌های شهرستان معرفی شود و با تاسیس کتابخانه در این شهر شرایطی باید مهیا شود تا فضای بسیار خوبی را برای کتابخوانی به اهالی این شهر به وجود آوریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان پیرانشهر دارای 3 باب کتابخانه نهادی با بیش از 43 هزار جلد کتاب به شهروندان علاقه‌مند پیرانشهر خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهد.

خضر کاک درویشی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز با اشاره لزوم توجه بیشتر به ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با گسترش فضای کتابخانه‌ای، ارائه خدمات کتابخانه‌ای بهتر به شهروندان پیرانشهر داشته باشیم.

فرماندار شهرستان پیرانشهر افزود: تامین اعتبار برای تعمیر و تجهیز برای کتابخانه‌ها یک مسئله مهم است و در این موضوع فرمانداری قول مساعد برای پیگیری تخصیص اعتبار بیشتر را می‌دهد.

به گزارش ایبنا؛ همچنین حضور در جلسه انجمن، دیدار و گفت‌وگو با مسئولین، کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها