جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
حمید حسام زندگی خود را صرف معرفی ایثارگران دفاع مقدس کرده است

استاندار همدان در آیین نکوداشت حمید حسام، نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: تجلیل از حمید حسام تجلیل از تمام کسانی است که در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌هایی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیین نکوداشت حمید حسام، چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی جمعه (هفتم بهمن‌ماه) با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  علیرضا قاسمی‌ فرزاد، استاندار همدان در مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی‌سینا برگزار شد. 

قاسمی‌ فرزاد، ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: استان همدان به خود افتخار می‌کند که ستارگانی همچون حمید حسام را پرورش داده است.  تجلیل از حمید حسام تجلیل از تمام کسانی است که در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌هایی داشته‌اند. کم نیستند کسانی که در دوران مبارزه و خطر حضور داشتند. امروز از کسی تجلیل می‌کنیم که عمر خود را صرف معرفی این افراد و ارزش‌های آنان کرده است. 

وی افزود: مقام معظم رهبری پس از مطالعه سه اثر ایشان به آثارشان لطف داشتند و سه اثر ایشان را تقریظ فرمودند. می‌بایست از شخصیت‌های فرهیخته، مادامی‌ که زنده هستند تجلیل به‌ عمل آورد. به این منظور بنیاد مفاخر استان، آغاز به کار کرده است. از این پس به‌طور شایسته‌ای از مفاخر استان تجلیل خواهد شد. 


                     

 در ادامه این برنامه محسن صیفی‌کار، نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی استان همدان و محسن مومنی شریف، رئیس پیشین حوزه هنری انقلاب اسلامی به گفت‌وگو درباره ابعاد شخصیتی حمید حسام و نقش وی در جهاد تبیین پرداختند.  

محسن صیفی‌کار به رنگ و بوی غلیظ عرفان عملی در قلم حمید حسام اشاره کرد و گفت:  کشف رگه‌های عرفان عملی از زندگی شهدا با قلم حسام روایت شده است. این موضوع حاصل مشاهدات حمید حسام و شهدا در جبهه جنگ تحمیلی است.  

به گزارش ایبنا؛  آیین نکوداشت حمید حسام با عنوان «دیده‌بان» برگزار شد که تاکیدی بر نقش وی در ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس و فعالیت‌های پس از جنگ تحمیلی است.

«خداحافظ سالار»،  «راز نگین سرخ»،  «آب هرگز نمی‌میرد»،  «وقتی مهتاب گم شد»،  «هفتاد و دومین غواص»،  «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند»  برخی از آثار این نویسنده است. برخی ار کتاب‌ها همچون «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد»  و «راز نگین سرخ»  به بیش از سه زبان ترجمه شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها