پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کلید حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلید حل بسیاری از آسیب‌های موجود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه‌ به قم در دیدار با آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای جهاد تبیین» است، گفت:  با نگاه جهاد تبیینی آرایش کار را در حوزه هنر، رسانه، کتاب، نمایش را انجام دادیم.
 
اسماعیلی ادامه داد: حمایت از هیئت، مجامع دینی و قرآنی در این دوره نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و بخشی از بودجه‌ها به مجموعه‌های مردمی جبهه انقلاب تخصیص داده شد که حرکت‌های اثرگذاری انجام دادند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در فتنه چند ماه گذشته دشمنان از دریچه مسائل فرهنگی وارد شدند و به نظام و انقلاب هجمه وارد کردند اما به یاری خدا به واسطه خون‌هایی که برای حفظ انقلاب و کشور ریخته شد، فتنه تا حدی از بین رفت.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: در تلاشیم مشکلات را به صورت اعمالی و نه فقط اعلامی برطرف کنیم. این مهم با درس‌آموزی از گذشته آغاز شده است و به سمت ایجاد زیرساخت‌های لازم رفته‌ایم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌های نمایشی چندین برابر دوره‌های قبل کار تولید کردیم، یادآور شد: در آستانه برگزاری جشنواره فجر، دشمن با تهدید، سیاه‌نمایی و تخریب به دنبال عقب‌نشینی جریان‌های فرهنگی هنری کشور بود؛ اما با همت هنرمندان مؤمن و متعهد کارهای امید‌آفرین تولید شده است.
 
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری نیز با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری درباره مساله تهاجم فرهنگی، گفت: کلید حل بسیاری از آسیب‌های موجود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در قضایای اخیر، دشمن با بهره‌گیری از مشکلات اقتصادی اهداف فرهنگی خود را دنبال کرد اما با تمامی این اوصاف به نتیجه نرسید؛ بنابراین مسئولیتی که امروز بر عهده کارگزاران انقلاب و دولت انقلابی است، شناسایی دقیق این آسیب‌ها است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دولت در همه امور با مردم تعامل مناسب داشته باشد و به وعده‌های خود با مردم پایبند باشد چراکه هیچ سرمایه‌ای بالاتر از اعتماد بین مردم و دولت نیست.
 
حسینی بوشهری بیان کرد: پیشگیری، مساله بسیار مهمی است. از ابتدا باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مبتلا به مشکل نشویم. باید ضمن توجه به اقتضائات فعالیت‌های مختلف فرهنگی، چارچوب‌های مناسبی تعیین شود تا اهالی فکر، فرهنگ و هنر به تناسب آن‌ها، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه‌مندی مراجع تقلید نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات اقتصادی، مورد عنایت مراجع بزرگوار تقلید است و دولت نیز لازم است با همه توان پیگیر حل مشکلات باشد و برای تأمین معیشت شهروندان تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها