پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
آمادگی وزارت فرهنگ برای طراحی ویژه برنامه‌های دینی در لرستان

در دیدار با استاندار لرستان گفت: این آمادگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که برای برنامه‌های دینی در لرستان طراحی ویژه‌ای انجام شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر دو روزه به لرستان، چهارشنبه‌(5 بهمن‌ماه) با فرهاد زیویار، استاندار لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

​در این دیدار معاف با بیان اینکه امر دین و قرآن در وزارت فرهنگ و ارشاد امر محوری، کلیدی و راهبردی است افزود: در بعضی از استان‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌توان کارهای بیشتری انجام داد و استان لرستان یکی از استان‌هایی است که این قابلیت و ظرفیت را داراست، این آمادگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که برای لرستان طراحی ویژه‌ای انجام شود.

​معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رویکرد و نقطه کانونی مردمی بودن آن است بیان کرد: این امر نیازمند این است که مردم عهده‌دار مسئولیت شوند و فعالیت‌های فرهنگی به جریان‌های مردمی واگذار شوند.

​استاندار لرستان به تأثیر فضای مجازی در بین خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به نفوذ این فضا و تأثیرات مخربی که بر آداب و رسوم مردم داشته است با این وجود برخی از این آداب در بین مردم لرستان کمرنگ نشده؛ اما باید به آن‌ها توجه ویژه‌‌ای شود.
 

زیویار با اشاره به اینکه امروز یک جنگ جهانی علیه گفتمان کشور ایجاد شده است، بیان کرد: دنیا مؤلفه‌های هویتی ایران را هدف قرار داده است. مؤلفه‌های هویتی که ایران را شکل می‌دهد با مؤلفه‌‌های جهانی متفاوت است.

استاندار لرستان  افزود: در زمان فعلی لازم است که سفرهای فرهنگی  و حضور اشخاص تاثیرگذار فرهنگی به استان‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این اداره کل چند هدف را برای حرکت در عرصه فرهنگ و مهندسی فرهنگی به‌عنوان راهبرد اجرایی دنبال می‌کند، افزود: مهم‌ترین اهداف تزریق محتوای دینی براساس سبک زندگی اسلامی و قرآنی به همه برنامه‌ها است.
 

احمدی گفت: طی 10 ماهه گذشته بیش از 600 برنامه در استان اجرا شده است که در 10 ماهه آینده نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 1000 برنامه را با عملیات محتواسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سراسر استان حتی دور افتاده‌ترین مناطق در دستور کار قرار دادیم.

احمدی  6 ماه آینده را اوج برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها