یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی زنجان آغاز شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان از آغاز تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان خبر داد و گفت: در این سند وظایفی برای برخی دستگاه‌ها متناسب با وضعیت فرهنگی استان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان، حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

افشارچی یکی از اولویت‌های مسئولان را توجه به موضوع فرهنگ با استفاده از ظرفیت مساجد عنوان کرد. مدیران دستگاهی باید مطابق نیازهای استان نقشه مهندسی فرهنگی را اجرایی کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اختصاص 10 درصد از بودجه فرهنگی شهرداری‌های استان به امور مساجد افزود: دهیاری‌ها هم موظف به هزینه‌کرد 3 درصدی بودجه خود در حوزه فرهنگی هستند.

نجفی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طی جلسات کارشناسی تدوین برش استانی نقشه مهندسی در استان زنجان در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این سند وظایفی برای برخی دستگاه‌ها متناسب با وضعیت فرهنگی استان تعریف شده است.

 وی  با یادآوری اینکه شناسنامه اجرای برای برخی برنامه با توجه به اعتبار موجود پیش‌بینی شد، افزود: اولویت‌بندی اجرای برنامه‌ها در شورای فرهنگ عمومی تعیین خواهد شد و همچنین برای جذب بودجه ملی برای این نقشه، شناسنامه‌های اجرایی را اولویت‌بندی خواهیم کرد.

حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز بر لزوم توجه بیشتر به موضوع فرهنگ تاکید کرد و گفت: دشمن در جنگ نظامی تجهیزات جبهه مقابل را هدف قرار می‌دهد، اما در جنگ نرم دشمن فکر  و اندیشه جامعه را از دورن پوک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ترویج ناامیدی در جامعه است از این‌رو اولویت من تزریق امید به جامعه خواهد بود، اضافه کرد: باید با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در مقابل این هجمه دشمنان ایستادگی کرده و آن را خنثی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌های متولی در نقشه مهندسی فرهنگی مشخص شده است، گفت: مسائل اقتصادی راه‌حل دارد اما حل مسائل مربوط به حوزه فرهنگ سخت است و باید به دنبال راه‌حل‌های اساسی در این حوزه برای پیشبرد افزایش فرهنگ ایرانی - اسلامی باشیم.

حسنی با اشاره به اینکه مهمترین سند راهبردی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور است، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور پیشران برنامه‌های ما خواهد بود و برمبنای این سند بالا‌دستی حرکت می‌کنیم؛ البته پس از پایان این نقشه مهندسی در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای این حرکت نیازمند تسلط همکاران براین سند هستیم و از مشوق‌هایی برای مطالعه این سند استفاده خواهیم کرد، افزود: امیدواریم با استفاده از این سند گامی مهم در توسعه استان برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها