دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
همدان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است

هادی بلاغی با اشاره به بازدید شهردار همدان از کتابخانه مرکزی گفت: با توجه به فرسوده بودن اتوبوس کتابخانه سیار و ضرورت ادامه فعالیت آن، شهردار قول مساعد برای تعویض این اتوبوس داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌ در همدان، نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، دوشنبه‌(14 آذر‌ماه) با حصور آذر هادی بلاغی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در سالن اندیشه مرکز همایش‌های بین‌المللی قرآن - تالار قرآن- برگزار شد. 

بلاغی در پاسخ به پرسش خبرنگار‌(ایبنا) درباره اقدامات این سازمان در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه مفید مطالعه بسیار پایین است. بسیاری از آسیب‌های موجود در سطح کشور ناشی از این موضوع است. وقتی که مسئولیت ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان را برعهده گرفتم؛ «کتابخانه همدان‌شناسی» نبود! نه کتاب‌هایش موجود بود و نه محل کتابخانه تعیین شده بود.

وی درباره نصب دیرهنگام بنرهای هفته کتاب در سطح شهر و فضاسازی مناسب در هفته کتاب 1401، پاسخ داد: با توجه به اتفاقات اخیر از پایان شهریور‌ماه طبق نامه فرمانداری، شهرداری موظف شد فضاسازی و نصب بنر را کاهش دهد تا از احتمال تخریب  فضاسازی‌ها کاسته شود. 

بلاغی بیان کرد: امسال نخستین‌بار بنر چهره نویسنده‌های همدانی در سطح شهر نصب شد تا مردم با آن‌‌ها آشنا شوند. شروع خوبی بود و با حوزه هنری به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی در اجرای این طرح، تعامل خوبی داشتیم. توزیع بنر معرفی کتاب‌ها و نویسنده‌ها به‌گونه‌ای است که تقریبا میادین و چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی را دربرگرفته است. 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی مسئولان شهری همدان برای موفقیت این شهر در طرح انتخاب «پایتخت کتاب ایران» ادامه داد: اخیرا از طریق مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جریان طرح پایتخت کتاب قرار گرفتیم. از پایتخت کتاب شدن همدان استقبال می‌کنیم. برای این تحقق این هدف برنامه‌ریزی داریم.

بلاغی درباره کتابخانه سیار شهری که با مشارکت شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حال خدمت‌رسانی به محله‌های فاقد کتابخانه است، اعلام کرد: طبق درخواست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مبنی بر تعویض و ارتقاء اتوبوس کتابخانه سیار، شهردار همدان با توجه به حساسیتی که نسبت به موضوع فرهنگ مطالعه دارند، قول مساعد برای تعویض اتوبوس و بهبود شرایط کتابخانه سیار شهری را داده‌اند و به زودی شاهد عملی شدن آن خواهیم بود. 

بلاغی در بخش‌ دیگری از سخنان خود به تهیه و انتشار کتاب آموزش شهروندی با عنوان «شهروند نمونه؛ شهر نمونه» اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم شهر نمونه حاصل ارتقاء فرهنگ شهروندی است، کتاب نیز ابزار آموزشی مناسبی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و کتابخوانی عامل ارتقاء فرهنگی شهروندان است. 

به گزارش خبرنگار ایبنا، با توجه به وسعت حوزه فعالیت این سازمان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری و پرسش‌های متعدد و متنوع خبرنگاران فرصت کافی برای پرداختن به پرسش‌های حوزه کتاب وجود نداشت و رئیس این سازمان از اختصاص زمان مجزا برای گفتگو در این حوزه خبر داد، بنابراین به زودی گزارشی از وضعیت اقدامات شهرداری همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت مجزا تهیه خواهد شد و به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها