سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان احیا می‌شود

منصور احمدی در نشست بررسی وضعیت انجمن مفاخر لرستان با اشاره به اینکه احیای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان در دستور کار قرار گرفته است افزود: معرفی و بزرگداشت مفاخر و انتشار آثار ارزنده آن‌ها ا‌ جمله مهمترین اهداف انجمن در لرستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، جلسه بررسی وضعیت انجمن مفاخر لرستان، با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حسین مهرداد و علی‌مردان عسکری‌ عالم از اعضای هیأت امنای انجمن مفاخر لرستان، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تیمور احمدوند، مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا نیازی، قائم مقام مدیرکل، فرید رحمتی مسئول دبیرخانه انجمن مفاخر لرستان برگزار شد.

احمدی با بیان اینكه از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات مختلفی با انجمن‌های مختلف در استان برگزار شده افزود: فعال كردن مجدد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان یكی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: انجمن یاد شده چند هدف عمده و بسیار مهم را دنبال می كند كه معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و احیا و انتشار آثار ارزنده آنان و همچنین تجلیل، تشویق و حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و علمی ارزنده، برگزاری مجامع تحقیقی و برپایی مراسم بزرگداشت و کمک به ساختن بناهای یادبود و امثال آن و مشارکت مؤثر در سمینارها، مجامع و نمایشگاه‏‌های فرهنگی از جمله این اهداف هستند.
 
روانشاد با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان در سال‌های گذشته فعالیت‌های قابل توجهی نداشت، یادآور شد: این انجمن براساس آیین‌نامه از سه عضو حقیقی شامل سه تن از مفاخر پیشكسوت و چهار عضو حقوقی اعم از استاندار، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و یكی از اعضای مجمع نمایندگان تشكیل شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری منظم‌تر جلسه‌های این انجمن زمینه بهتر و مناسب‌تری را برای تجلیل و تكریم هنرمندان و حمایت از آثار آنها و همچنین برپایی نشست‌ها و همایش‌های گوناگون در این رابطه فراهم كنیم.
 
مهرداد هنر را درک و بیان زیبایی‌های جهان هستی دانست و گفت: متولی هنر بودن کار دشواری است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این زمینه نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه توانایی در دانایی نهفته است افزود:  آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت مهم‌ترین دستگاه محسوب می‌شود؛ اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با وجود انجمن‌های مختلف می‌تواند به نوعی دومین سهم را در جامعه داشته باشد.

عضو هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه فرهنگ کاری خطیر و اثرگذار است افزود: می‌طلبد در این حوزه نسبت به مباحث مهم فرهنگی حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

مهرداد استان لرستان را در حوزه فرهنگ بسیار غنی دانست و با اشاره به اینکه افرادی مانند سیدفرید قاسمی گنجینه‌های مهمی در حوزه فرهنگ کشور هستند که باید قدردان و زنده نگه داشتن شوند افزود: باید تلاش شود که این گنجینه‌ها به نسل‌های آینده از معرفی شوند و اقدام در زمینه گرامی‌داشت مفاخر و بزرگان استان ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها