دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
تمرکز کاروان حبیب بر بدنه مردم در استان‌های مختلف کشور است

علی فروزانفر مطرح کرد: تفاوت رویداد روایت حبیب از سایر برنامه‌هایی که برای شهید سلیمانی برگزار می‌شود؛ حضور میدانی در میان مردم است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری در نشست خبری کاروان روایت حبیب در مورد جزئیات برگزاری دومین دوره این رویداد تصریح کرد: بزرگداشت شهید سلیمانی یک فرض انقلابی، شرعی و ملی برای برای هر ایرانی است و حوزه هنری وظیفه‌ خودش می‌داند که بر این وظیفه ملی عمل کند.

وی افزود: امسال نیز در مواجه با سومین سالگرد شهید سلیمانی برای دومین سال متوالی رویداد کاروان حبیب را در سراسر کشور خواهیم داشت.

فروزانفر عنوان کرد: موضوع بزرگداشت سردار سلیمانی منحصر به سالگرد شهادت این شهید عزیز نیست و وظیفه خود می‌دانیم که برای احیای مرام و سکنات شهید، در طول سال فعالیت‌های حوزه هنری ساری و جاری باشد.

وی افزود: حرکت کاروان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که یک ماه قبل از سالگرد شهید سلیمانی آغاز می‌شود و در روز سالگرد این شهید عزیز پایان می‌یابد.

معاون هنری حوزه  تصریح کرد: همچنین حوزه هنری در باب مجموعه رویداد‌های مربوط به شهید سردار سلیمانی برنامه رویداد شهید عزیز ما که امسال برای دومین سال  با محوریت هیئت هنر برگزار می‌شود را نیز در دستور کار دارد که متعاقبا برنامه‌ آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: رویداد روایت حبیب نیز با محوریت موضوعاتی نظیر نقد کتاب، داستان‌خوانی و شب خاطره امسال در 10 استان با مشارکت مکتب حاج قاسم و دفاتر حوزه‌هنری استان‌ها برگزار خواهد شد.

فروزانفر مطرح کرد: تفاوت رویداد روایت حبیب از سایر برنامه‌هایی که برای شهید سلیمانی برگزار می‌شود حضور میدانی در میان مردم است . در واقع سازماندهی این کاروان و برنامه‌های استانی این کاروان با بدنه مردم خواهد بود.

وی افزود: در باب شهید سلیمانی، عکس‌العمل هنری و رسانه‌ای نظیر حضور کاروان حبیب در استان‌ها برای هنرمندان سراسر کشور تدارک دیده‌ایم که در این رویداد 10 استان کشور مشارکت فعال خواهند داشت که در برخی از استان‌ها سطح مشارکت بالا خواهد بود و گاها تولید محتوای رویداد هم بر عهده استان‌‌ها خواهد بود.

فروزانفر عنوان کرد: در رویداد سال گذشته شهید عزیز ما تمرکز بر هنرجو و هنرمند آماتور بود چراکه هنرمند حرفه‌ای به اعتقاد ما در چنین رویداد‌هایی به خلق و تولید اثر می‌پردازد ولی هنرمند آماتور مجال بروز ندارد. سال گذشته 16 کارگروه بر مبنای کارگروه‌های هیئت هنر تشکیل شد و رویداد بر مبنای این کارگروه‌ها پیش‌رفت. البته امسال به دلیل تمرکز بر حوزه نوجوان به 8 بخش اصلی خواهیم پرداخت و تمرکز اصلی ما در آن رویداد کودک و نوجوان خواهد بود.

سید مهدی ابطحی دبیر دومین کاروان روایت حبیب در این نشست عنوان کرد: دومین رویداد ملی روایت حبیب با هدف در دسترس قرار گرفتن محصولات هنری مرتبط با این شهید عزیز از روز جمعه در حرم اما‌م رضا ع شروع خواهد شد و اختتامیه آن در 13 دی ماه در کنار مزار آن شهید برگزار خواهد شد. 

وی افزود: مخاطبین امسال کاروان روایت حبیب مردم با محوریت خانواده‌ها، مردم کم‌ برخوردار روستاها، فرهیختگان استان‌ها و به صورت خاص کودکان و نوجوانان خواهند بود.

ابطحی تصریح کرد: ورود کاروان در هر استان با ورود سفیر روایت خواهد بود و تاریخ و زمان حضور کاروان در شهر‌ها طی روز‌های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: محفل‌های تخصصی در حوزه هنر، آثار تجسمی و نقد کتاب خواهیم داشت و همچنین مجموعه نمایشگاه سیار شامل 100 اثر از هنرمندان نیز همراه کاروان خواهد بود که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ابطحی تصریح کرد: 100 اثر نمایشگاه سیار شامل عکس، پوستر و محصولات هنری خواهد بود که طی یک سال گذشته برای این شهید تدارک دیده‌ شده است و همچنین تعدادی اثر خاص هم برای نمایش در این کاروان تولید شده است.

وی افزود: برنامه پایانی ما در هر استان نیز شب خاطره‌ای از این شهید عزیز است که پایان سه روز حضور کاروان در هر استان خواهد بود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها