پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
«به وقت ایران» کتابی با محتوی غنی و رعایت اصول داستان‌نویسی

علی نوری و عزت‌اله سپهوند در نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب «به وقت ایران» با بیان اینکه در استان لرستان نخستین بار است که شاهد چاپ کتاب داستان دفاع مقدس با محتوای غنی هستیم افزودند: تمام اصول داستان‌نویسی در این کتاب به خوبی رعایت شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، نشست تخصصی نقد کتاب «به وقت ایران»(مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) با حضور سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، علی نوری، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، عزت‌اله سپه‌وند، رئیس دانشگاه پیام نو، لیلا غلامی ونوول نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس استان لرستان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی  این لرستان برگزار شد.

در این نشست، ابتدا غلامی داستان ماموریت آخر از مجموعه داستان‌هایی که در کتاب «به وقت ایران» به چاپ ر‌سیده است، را قرائت کرد و سپس در مورد نحوه نگارش اثر توضیحاتی بیان کرد و افزود: جنگ و دفاع در ادبیات جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و هشت سال دفاع مقدس ایران دارای ظرفیت‌های زیادی است که به عقیده من نویسندگان باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

نوری و سپهوند، پیرامون نقاط قوت و‌ ضعف؛ ویژگی‌های ساختاری و مباحث فنی اثر مباحثی را بیان داشتند افزودند: در استان لرستان نخستین بار است که شاهد چاپ کتاب داستان دفاع مقدس با محتوای غنی هستیم که تمام اصول داستان‌نویسی در آن به خوبی رعایت شده است.

              
در ادامه عزیزیان کارشناس دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری لرستان، کتاب به وقت ایران را از جمله کتاب‌های فاخر ادبیات دفاع مقدس لرستان و کشور برشمرد و اظهار کرد: اگر از ایرادت جزیی ویرایشی اثر صرف نظر کنیم، کلیت کار نشان می‌دهد که باید به آینده ادبیات پایداری استان لرستان امیدوار باشیم.

کتاب «به وقت ایران»، در شهریور ماه 1401 ازسوی انتشارات «هاویر» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان منتشر و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

در این کتاب هشت داستان کوتاه که با عناوین «مسافر کارون»، «تخت شماره 4»، «تپه سوم»، «به وقت ایران»، «وقتی قرآن می‌خوانند»، «پل»، «ماموریت آخر»، «ننه تیام» که در بر دارنده مضامینی مانند شهادت، ایثار و فداکاری، مدافعان سلامت، مادران شهدا و ایثار گران و ... هستند به چاپ رسیده است.

به گزارش ایبنا، در این نشست، جمعی از نویسندگان دفاع مقدس لرستان با اهدا لوح از زحمات سرهنگ پاسدار محسن رشیدی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کردند.

            

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها