سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
برگزیدگان دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در لرستان معرفی شدند

همزمان با هفته بسیج برگزیدگان دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در لرستان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری به با حضور سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان، بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان، مهدی رضایی‌نژاد، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، افشین محمودوند، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان لرستان و جمعی از مبتکران، صاحبان طرح‌های برتر و نخبگان بسیجی سه‌شنبه‌(1 آذر) در تالار ماه حوزه هنری برگزار شد.

رضایی‌نژاد با اشاره به پیشینه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: سال 1387 به‌منظور حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان بسیجی در حوزه علم و فناوری این سازمان کار خود را آغاز کرد. بسیج علمی زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم را فراهم می‌کند که نخبگان بسیجی بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ایشان هدف نهایی انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان می‌کنند و این مسیر را ترسیم می‌کنند؛ بنابراین فعالان و بازیگران حوزه علم و فناوری هم باید در این زمینه نقش خود را  مطابق آنچه که در نقشه راه بسیج علمی آورده شده است، ایفا کنند. هم‌افزایی با دیگر ظرفیت‌های علمی تلاش کنیم کشور عزیزمان به مرجعیت علمی در جهان دست پیدا کند.

رضایی‌نژاد ادامه داد: به‌نظر می‌رسد با توجه به فلسفه وجودی بسیج، بسیج علمی می‌تواند در این زمینه کمک کند؛ به این صورت که حلقه واسط بین ظرفیت‌‌های علمی موجود حاکمیتی و عامه مردم باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان محور فعالیت‌های بسیج علمی را منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری، به نافع بودن علم اعتقاد دارند به این معنا که علم باید در زندگی روزمره تاثیر‌گذار باشد و مشکلی از مشکلات کف جامعه را حل کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به‌ویژه سال جاری، مقام معظم رهبری دانش‌بنیان بودن علم را مطالبه می‌کنند؛ افزود: علم باید ارزش افزوده ایجاد کند و تبدیل به ثروت شود و در نهایت به قدرت‌آفرینی و اقتدارآفرینی در کشور منجر شود. بسیج علمی نیز در این مسیر گام برمی‌دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از طرح‌ها و پژوهش‌های دانش‌بنیان گفت: در حوزه‌های فنی از طرح‌ها و پژوهش‌هایی حمایت می‌کنیم که منجر به محصول کاربردی فناورانه مبتنی بر نورآوری شود در حوزه علوم انسانی نیز محتواهای فاخری در خانه‌های نخبگان در حال تولید شدن هستند.

              

رضایی‌نژاد گفت: دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری به‌منظور تجلیل از استعدادهای برتر و نخبگان بسیجی در حوزه علم و فناوری و با هدف ایجاد شور و نشاط علمی در جامعه برگزار شده است.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام شد از تولیدات علمی پژوهشگران بسیجی و بررسی عملکرد مراکز تحقیقاتی و علمی بسیج و البته داوری طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و اختراعاتی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود در نهایت تعداد 18 اثر برگزیده از پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی بسیج مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: برگزاری رویدادهای علمی به این صورت می‌تواند به  شناسایی و معرفی نخبگان به جامعه و افزایش غنای فضای نخبگانی استان کمک کند.
 
سردار کشکولی با بیان اینکه با همه تلخی‌ها و فراز و فرودها، ملت ایران از تمام جهات ملتی بی‌نظیر، اسوه و نخبه هستند افزود: نظام اسلامی مشمول عنایت الهی شده است.
               

فرمانده سپاه لرستان بسیج را یکی از موهبت‌هایی دانست که امام خمینی (ره) قبل از شروع جنگ ایجاد کرد و افزود: در حال حاضر از همه اقشار جامعه اعم از جوانان، نوجوانان، اساتید، دانشمندان، نخبگان، کارمندان،‌ دانش‌آموزان و دانش‌آموزان، کارمندان عضو بسیج هستند و بخشی از وقتشان را با همه خطرات به صورت رایگان در اختیار نظام و ملتشان قرار می‌دهند چیزی که در غرب مذموم است.

فرمانده سپاه استان با اشاره به شهادت شهید روح‌الله عجمیان جوان 27 ساله لرستانی گفت: نمونه این بسیجیان شهید عجیمیان است که با حمله 15 نفر از اغتشاشگران به شهادت رسیده است.

سردار کشکولی گفت: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا مانع پیشرفت کشور شود و در این راه فتنه‌ای را تدارک دیده که موفق نخواهد شد و ما قوی‌تر از قبل از این امتحانات سربلند خواهیم. به دنبال این هستند که از پیشرفت ایران اسلامی جلوگیری یا آن را کُند کنند و به همین دلیل هرازچندگاهی با سوءاستفاده از هیجانات و بعضی نقاط ضعف، پیاده‌نظام خود را وادار به اغتشاشات و ایجاد ناامنی می‌کنند تا بتوانند به میزان هرچند کوچک، دستیابی به اهداف نظام را به تأخیر بیندازند. ما در مقابل این فتنه‌ها واکسینه شده‌ایم.

فرمانده سپاه لرستان برگزاری این جشنواره‌ها را نقطه عطفی برای معرفی دستاوردها و هم‌افزایی نخبگان دانست و افزود: رشد و شکوفایی در این است که بتوانیم موانع را برطرف کنیم و نقشه راه داشته باشیم.
 
علی خسروی درباره کتاب رونمایی شده در مراسم گفت: حرکت در مسیر بهبود وضعیت آموزش و پرورش و اصلاحات آموزشی و تحول آموزشی، در مرحله اول نیازمند شناخت صحیح مسائل درونی و بیرونی آموزش و پرورش و سپس شناسایی راه حل مسأله و اقدام و عمل به موقع است.

وی افزود: در این کتاب مسائل مهم آموزش و پرورش استان لرستان (عوامل درون‌سازمانی) به تفصیل آورده شده است. که می‌توان با تشکیل گروه‌های کانونی از متخصصین و جوانان نخبه و انقلابی و صاحب نظر لرستان برای هر یک از این مسائل، راه‌حل‌های ملی و بومی پیدا کرد.
 
کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان، به کوشش علی خسروی و سیدسجاد راستخانه با همکاری  آموزش و پرورش استان لرستان، معاونت علمی - پژوهشی بسیج فرهنگیان کشور، معاونت علمی - پژوهشی سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان، کارگروه تحول و تعالی سازمان بسیج فرهنگیان لرستان، یدالله امیری رئیس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج فرهنگیان لرستان، سیدرحمت موسوی، رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان، نصرت‌الله سهرابی، آذر سپهوند، فریبا ولی‌پور، کبری بختیاری در 360 صفحه وزیری با تیراژ 500 نسخه از سوی انتشارات هاویر خرم‌آباد منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا در این جشنواره از دو طرح دانش‌بنیان و کتاب برتر جشنواره رونمایی و از برگزیدگان جشنواره به شرح زیر تجلیل شد:
سعید محمدزاده، پژوهشگر برتر سازمان بسیج اساتید استان
رضا باقری، پژوهشگر برتر سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری
ابراهیم شریفی‌پور، پژوهشگر برتر سازمان بسیج مهندسین صنعتی
امیرمهدی کاکاوند، دانش‌آموز برتر سازمان بسیج دانش‌آموزی
حجت‌الاسلام والمسلمین احسان مومنی، پژوهشگر برتر سازمان بسیج طلاب و روحانیون
احمدرضا بسحاق، پژوهشگر برتر سازمان بسیج دانشجویی
سیدسجاد راستخانه، پژوهشگر برتر خانه نخبگان بسیج
علی خسروی، پژوهشگر برتر خانه نخبگان بسیج
بهرام رسولیان، پژوهشگر برتر سازمان بسیج جامعه پزشکی
سیدرحمت موسوی،‌ پژوهشگر برتر سازمان بسیج فرهنگیان
مسلم محمدیان، پژوهشگر برتر سازمان بسیج حقوق‌دانان
محمدرضا راجی، پژوهشگر برتر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی
مهدی حسینی، مسئول پایگاه علمی و پژوهشی برتر
فاطمه نبی‌پور مسئول مرکز رشد برتر بسیج
محمد دالوند مسئول مرکز رشد برتر بسیج
شهیاد گراوند مسئول خانه نخبگان برتر بسیج
حسین نیک طالع طرح برتر جشنواره
پرویز افروغ طرح برتر جشنواره

             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها