یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کتاب خوب می‌تواند سلاحی برای دفاع از امنیت فرهنگی باشد

سیدسجاد راستخانه در ویژه برنامه گرامی‌داشت هفته کتاب در آمادگاه شهید الماسیان کتاب خوب را سلاحی برای دفاع از امنیت فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: ملتی که کتاب می‌خواند می‌تواند تاریخ  را فهم کند و امنیت و آرامش آینده را بسازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، مراسم بزرگداشت هفته کتاب با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد گودرزی، سرهنگ مجید حیدری، جانشین آمادگاه مهماتی شهید الماسیان، سیدسجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، میثم زندیه شیرازی، معاون اداره کل کتابخانه‌ها، کارشناستان ستادی این اداره کل و جمعی از کادر نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه (۲۹ آبان) در محل آمادگاه مهماتی شهید الماسیان خرم‌آباد برگزار شد. 

راستخانه ضمن تبریک  هفته بسیج با ابراز خرسندی از حضور در پادگان نظامی شهید الماسیان گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بزرگمردانی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید عباس بابایی، شهید ستاری، شهید عباس دوران، شهید هادی الماسیان و خیل عظیمی از شهدا که نامشان هم شاید در مظلومیت برده نشود برای ایران اسلامی باعث شد که رهبر عزیزمان ارتش را حزب‌الله نامیدند.

                  

وی با بیان اینکه هر آنچه از توسعه بخواهد اتفاق بیفتد در سایه امنیت اتفاق می‌افتد افزود: به دنبال سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر خدمت‌رسانی به همه اقشار مختلف، ازجمله نیروهای مسلح و نظامیان مسلح و نظامیان عزیز، این مهم در استان لرستان نیز به‌طور جدی دنبال می‌شود و نمونه آن تاسیس چندی باب کتابخانه مشارکتی در مراکز نظامی و پادگان‌های استان جهت استفاده پرسنل و خانواده‌های ایشان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی، متعلق به همه اقشار جامعه هستند و همکاران کتابدار با روی گشاده از همه مراجعه‌کنندگان استقبال می‌کنند و خدمت‌رسانی فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی با همه امکانات و ظرفیت صورت‌ می‌‌پذیرد.

راستخانه با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت در فناوری سلاح‌های دفاعی، به همراه سایر نیروهای مسلح کشور مایه آرامش و امنیت مرزهای جمهوری اسلامی را فراهم‌آورده‌اند افزود: کتاب خوب نیز می‌تواند سلاحی برای دفاع از امنیت فرهنگ ایران اسلامی باشد و ملتی که کتاب می‌خواند می‌تواند تاریخ  را فهم کند و امنیت و آرامش آینده را بسازد.

وی با اشاره به مطالعه کتاب کهنه‌سرباز (خاطرات امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند فرمانده لشکر ۸۴ پیاده ارتش لرستان) اثر امین کیانی گفت: با مطالعه این کتاب می‌فهمیم رزمندگان خطه دلاورخیز لرستان چه نقش بی‌بدیلی در جنگ تحمیلی داشتند آن‌چنان جنگیدند و رشادت و حماسه آفریدند که رهبر معظم انقلاب فرمودند: رزم لُرها بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان آمادگی دارد برنامه‌های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی به‌ویژه برای سربازان وظیفه که فرصت مطالعه بیشتری دارند در مراکز نظامی و پادگان‌های استان را برگزار کند.   

حجت‌الاسلام گودرزی با بیان اینکه دمطالعه کتاب در نحوه عمل انسان در برابر مسائل روز، در برابر زندگی شخصی خود و در برابر مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی و حتی در تحلیل های جهانی تاثیرگذار است؛ گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از نابسامانی های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که گاهی در جامعه پیش می آید، بیشتر  ناشی از ناآگاهی و نداشتن دانش در همه سطوح است.

وی یادآور شد: اگر مطالعه نسبت به مسائل جامعه بشری و نسبت به احکام دینی و هنجارهای اجتماعی بیشتر بشود، مشکلات کمتر خواهد شد.
 
گودرزی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان‌های فرهنگی، از مطالعه کتاب شروع می‌شود؛ افزود: اگر بتوانیم خود و لایه‌های مختلف اجتماعی را با شیوه‌ها و روش‌های مختلفی به کتاب خواندن وادار کنیم، قطعا معضلات کمتری در جامعه خواهیم داشت چرا‌که زیربنای اقتصاد فرهنگ است.

رئیس عقیدتی سیاسی آمادگاه شهید الماسیان با تاکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای و سواد تحلیلی گفت: تجزیه و تحلیل مطالب بسیار مهم است.

وی با توصیه بر داشتن کتابخانه در منازل هرچند  قفسه‌های کوچک گفت: کتاب‌های مفید لازم است در منازل وجود داشته باشند و در مورد کتاب‌ها بحث و تبادل نظر صورت گیرد و با توجه به اینکه قرآن بهترین محتوی مفهومی را دارد خواندن قرآن توصیه می‌شود.

                    

حجت‌الاسلام گودرزی گفت: با توجه با استقبال سربازان از مطالعه کتاب لازم است قفسه‌های کتاب‌ها در پادگان‌ها به‌روزآوری شود. 

به گزاش ایبنا؛ در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی آمادگاه شهید الماسیان به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:

حامیان کتابخوانی
سروان پیمان حسنوند، سروان ایمان امامی

سربازان وظیفه
مجتبی طهماسبی، محمدحسین کوهی، مهدی صفری، رضا یاراحمدی، سید‌عرفان حسینی

خانواده کتابخوان
خانم گودرزی

فرزند کتابخوان 
امیرحسین نعمتی

                     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها