یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
انتشار 270 عنوان کتاب از ابتدای سال 1401 در استان ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آیین تجلیل از فعالان و خادمان نشر کتاب استان با اشاره به فعالیت 40 ناشر از تولید 270 عنوان کتاب از ابتدای سال جاری در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام، آیین تجلیل و تکریم از فعالان و خادمان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی در استان ایلام با حضور علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، منصور محبی، معاون فرهنگی و اموررسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد. 

هوشمند با اشاره به فعالیت ۴۰ موسسه انتشاراتی در استان ایلام، گفت: امسال در مجموع ۲۷۰ عنوان کتاب در استان منتشر شده که بیانگر فعالیت مناسب اهالی فرهنگ در این حوزه است. خوشبختانه فعالیت اهالی این حوزه روز‌به‌روز در عرصه‌های فرهنگ و هنر افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه جایگاه کتاب در فرهنگ و جامعه ایرانی همچنان والاست و چاپ عنوان‌های مختلف کتاب از این موضوع حکایت دارد؛ البته باید به تقویت فرهنگ مطالعه توجه داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس، پایمردی، ایثار و شهادت و میزبانی از زائران حسینی، ویژگی‌های منحصربه فردی دارد؛ بنابراین از اهالی قلم که همواره پیش‌قدم و پیشگام بوده‌اند، دعوت می‌شود در تولید آثار مرتبط با این محورها نیز مشارکت و همراهی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: کتاب، ارتباط گذشته با آینده را برقرار می‌کند و جایگاهی بالا و والا در فرهنگ دینی و اسلامی و ملی ایرانی‌ها دارد.
 

منصور محبی، معاون فرهنگی و اموررسانه‌ای اداره کل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه چاپ و نشر اداره کل گفت: با وجود تلاش برخی از ناشران متعهد، مشکل اصلی کتاب، تعداد اندک تولید و آفرینش کیفی و کتابسازی است. ۲۷۰ عنوان کتاب در طول سال جاری از سوی ناشران ایلامی در موضوعات متنوع برای جوامع مختلف چاپ و منتشر شده است.
 
در ادامه تعدادی از ناشران و مولفان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان از فعالان و خادمان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی استان به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

فعال ترین ناشران استان:
صبح آراد/صباح شیری
رو به رو/احسان شیری
(در حوزه نشر آثار انگیزشی) بازاندیشی/سمیه محمدی
 ناشران پیشکسوت:
زانا/ظاهر سارایی
زاگرو/حبیب الله محمودیان
جوهرحیات/صادق امیدی           
برگِ آذین/ عباس صیدی
ناشران فعال:
حوزه کتاب‌های عمومی/هاوار/بتول رستمی
حوزه دفاع مقدس/قلاویزان/نبی‌الله تبار
کتاب‌های دانشگاهی/انتشارات دانشگاه ایلام/بهزاد اویسی
حوزه کودک و نوجوان/ مکتبخانه/وحیده میرزایی
نویسنده نوجوان فعال-محمد حیدری فرد
نویسنده نوجوان کتاب اولی-ستایش کریمی
نویسنده نوجوان کتاب اولی-مبین محبی
نویسنده نوجوان کتاب اولی-هستی ولی بیگی
نویسنده فعال (بیشترین آثار منتشرشده)بتول میرزایی
نویسنده فعال (بیشترین آثار منتشرشده)-صیدمحمد درخشنده
ویراستار فعال-محسن مُکرمی
صفحه آرا و طراح جلد کتاب-معصومه صفایی نیا-محمدامین احمدبیگی قجر
کتابفروشی های فعال
کتابسرای اندیشه/عبدالامین چراغی
هامون/جمیله یارمحمدی و النار ادیبی
شهر کتاب ایلام/ شکیبا عزیزبیگی
فعالان رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی
یاسر بابایی/مدیرنشر نیشتِمان و نماینده خبرگزاری کردپرس در استان ایلام
مرتضی حاتمی/نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی و خبرنگارخبرگزاری‌کتاب‌ایران(ایبنا)در استان
آزاده خرم/ خبرنگار خبرگزاری ایرنا ایلام
حسام محرابی/ روزنامه‌نگار       
 

به گزارش ایبنا؛ در پایان این آیین، از 270 عنوان کتاب منتشر شده در سال جاری از سوی ناشران و مؤلفان ایلامی، رونمایی شد. آیین تجلیل و تکریم فعالان و خادمان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی  استان ایلام، به همت موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها