شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کتابخانه مدرسه «مکتب‌الامیر محله امامزاده» یحیی تهران افتتاح شد

کتابخانه‌ پیش‌دبستانی و دبستان غیر‌دولتی و خیریه پسرانه «برکت مکتب‌الامیر» محله امامزاده یحیی تهران با 1800 جلد کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتابخانه دبستان و پیش دبستانی «برکت مکتب الامیر» شنبه (28 آبان‌ماه) با حضور محمد سرشار، معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهوری و مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران  و محمد حسن دهدست، مدیر مدرسه برکت مکتب الامیر محله امامزاده یحیی افتتاح شد.
 
رمضانی در این مراسم با اشاره به سابقه تدریس خود در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و شوق تدریس در مقطع ابتدایی اظهار کرد: به‌عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خیلی خوشحالم که در جمع دانش‌آموزران هستم؛ پیش از حضور در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدرس مقطع راهنمایی و دبیرستان بودم، اما افتخار تدریس در مقطع ابتدایی را نداشتم و خوشحالم که امروز کنار دانش‌آموزان دبستان برکت مکتب‌الامیر هستم.
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه از امروز این کتابخانه امکان خواندن کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان برکت مکتب الامیر را مهیا می‌کند، گفت: اگر دوست دارید یک کار مهم در کنار درس خواندن انجام دهید، آن فعالیت، کتابخوانی است؛ اگر دوست دارید در آِینده فرد مفیدی باشید، باید مطالعه داشته باشید و آگاه شوید.
 
رمضانی خطاب به دانش‌آموزان مدرسه برکت مکتب الامیر گفت: کتابخانه‌ مدرسه زمانی حالش خوب است که دانش‌آموزان در آن جا حضور داشته باشند. امیدوارم ابتدا کتاب‌های این کتابخانه را بخوانید و مسئولان مدرسه امکانی را مهیا کنند تا از کتابخانه‌های بزرگتر شهر تهران مانند کتابخانه عمومی «هدهد سفید» و بخش کودک و نوجوان کتابخانه پارک شهر بازدید کنید.
 
وی در ادامه با اشاره به گروه سنی فرزندانش که در رده کودک  و نوجوان جای می‌گیرند، اظهار کرد: در خانه ما نیز کتابخوانی و توجه به کتاب از سوی فرزندانم یک اصل مهم است و با آوردن کتاب‌های مختلف، خواندن کتاب را پیگیری می‌کنیم.
 
مدیر مدرسه برکت مکتب الامیر با اشاره به علاقه‌مند بودن دانش‌آموزان این مدرسه به کتابخوانی اظهار کرد: امامزاده یحیی یک منطقه کمتر‌برخوردار است. دانش‌آموزان این منطقه به نوعی در این مدرسه از طریق یک گروه جهادی حمایت می‌شوند. 
 
وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی ابوطالب برای حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان در این مدرسه عنوان کرد: ‌امیدوارم این مدرسه و افتتاح کتابخانه منشاء خیر در این محله شود؛ زیرا این کتابخانه تنها کتابخانه این محل است. بزرگسالان و اهالی محل علاوه‌بر دانش‌آموزان از کتابخانه استفاده خواهند کرد. 
 
دهدست با اشاره به اینکه این مدرسه تنها مدرسه غیردولتی خیریه در محله امامزاده یحیی است و دانش‌آموزان این مدرسه  علاقه زیادی به کتاب دارند، اظهار کرد: سال گذشته سه دوره مسابقه کتابخوانی در این مدرسه برگزار شده بود و به کودکان و نوجوانان این مدرسه کتاب هدیه کرده بودیم و امسال خود بچه‌ها پیگیر برگزاری مسابقه کتابخوانی و دریافت کتاب شدند.
 
به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی مدرسه «برکت مکتب‌الامیر» به‌عنوان تنها مدرسه غیردولتی خیریه محله امامزاده یحیی تهران بعد از بازدید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این مدرسه در 20 مهرماه امسال؛ امروز 28 آبان‌ماه افتتاح شد. در بازدید دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجتبی خالدی، مسئول گروه جهادی حضرت ابوطالب(ع) نیز حضور داشت. بعد از آشنایی با فعالیت‌‌ها و خدمات این مدرسه برای دانش‌آموزان منطقه، با پیگیری مدیر مدرسه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این مدرسه صاحب یک کتابخانه مشارکتی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علاوه بر تجهیز کتابخانه، 1500 جلد کتاب نیز اهداء کرد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها