جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
تولید آثار فرهنگی درباره دفاع مقدس باید با مشارکت حداکثری مردم استمرار یابد

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بر ورود رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس نسبت به مکتوب کردن خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عموزاده، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
 
احمدوند با بیان اینکه ساز و کار فعلی در نظام فرهنگی کشور پاسخگوی هیچ حوزه‌ای نیست، گفت: باید همان‌گونه که دفاع مقدس به واسطه مردم اداره شد، تولیدات فرهنگی در عرصه دفاع مقدس نیز با حضور حداکثری مردم گسترش و استمرار یابد.

وی گفت: رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس باید نسبت به مکتوب کردن خاطرات دفاع مقدس ورود کنند، و تلاش این باشد که بتوانیم با مشارکت مردم محتواهای مردمی تولید کنیم تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرچند فرصت برای همه فراهم نمی‌شود که در راهیان نور شرکت کردند اما با حضور رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در مجموعه‌های مختلف به‌ویژه دانشگاه‌ها و مدارس می‌توان به کتاب‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس پرداخت و این کتاب‌ها را معرفی و ترویج کرد.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: در ساعات پایانی فعالیت نمایشگاه هستیم و جمعیت قابل توجهی را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که نشان از استقبال مطلوب از این نمایشگاه است.
 
احمدوند با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی استان قم بسیار قابل توجه است، یادآور شد: بخش‌های مختلف به‌ویژه مجموعه‌های فرهنگی و دغدغه‌مند باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یک نمونه از انسجام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان قم است.
 
  
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: در طول تاریخ سراغ نداریم ملتی در برابر تمامی قدرت‌های شیطانی بایستد و با دستان خالی مقاومت کند. ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر همه قدرت‌های شیطانی ایستاد و این ملت از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد.
 
سردار نقدی بیان کرد: شهدا درس‌های ماندگاری باقی گذاشتند و این پیروزی‌های درخشان مرهون آنان است. ملت، کشور را از خودکامگی آمریکایی‌ها نجات داد و درس بزرگی در دفاع مقدس به دشمنان داد.
 
وی اضافه کرد: تنها صدایی که برخلاف صدای شیطان بلند شد، ندای رهبر معظم انقلاب از حسینیه امام بود که فرمود ما با شما نیستیم. جوانان ما فرموده رهبری را عمل کردند و پهپاد آمریکایی‌ها را شکار و تفنگداران انگلیسی را دستگیری کردند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران بیان کرد: امروز ملت ایران دفاع مقدس دیگری را در حال تکرار کردن است که این رشادت‌ها باید با زبان هنر تدوین شود. این کتاب‌ها فرهنگ مقاومت را در بین ملت‌های اسلامی رسوخ می‌دهد و همین این امر مقدمات ظهور را فراهم می‌کند.
 
وی گفت: امروز دشمن با رسانه به جنگ ملت آمده است و آمریکا که دستش در خون هزاران نفر آلوده است برای فوت یک نفر در ایران عزای عمومی گرفت. بسیجیان نشان دادند که خون بر شمشیر پیروز است.
 
سردار نقدی تاکید کرد: دشمنان در خیابان‌های ایذه و شاهچراغ جنایت می‌کنند و قرارگاه حمایت از اغتشاشات و آشوب‌ها را به راه انداختند. آن‌ها تصور می‌کنند اگر شقاوت نشان دهند ملت می‌ترسد. این فتنه‌ها زدوده خواهد شد و دشمن وحشت‌زده از نسل جدید است. این دهه هشتادی و نودی‌ها آزادی قدس شریف را دنبال می‌کنند و امید داریم این نسل در بیت‌المقدس نماز گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها