جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
اهداء کتاب به‌مناسبت هفته کتاب در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به‌مناسبت هفته کتاب به ارزش 2 میلیارد ریال کتاب به حوزه‌های فرهنگی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان، امرالله حسنی در جلسه با ناشران و فعالان حوزه نشر اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی استان در هفته کتاب 50 مورد بود که شامل عناوین مختلفی می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تحلیلی، بحث نقد و بررسی، کتابگردی، مسابقه کتابخوانی و تجلیل از خادمان نشر انجام افزود: به‌مناسبت هفته کتاب به ارزش 2 میلیارد ریال کتاب به حوزه‌های فرهنگی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری پویش کتابخوانی در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب کودک ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه خلاصه‌نویسی کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، معرفی روزانه کتاب‌های برتر از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرایی شد.

وی ادامه داد: دیدار با امام جمعه، اهداء کتاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازدید از کتابفروشی‌ها، دیدار با کتابداران، برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها و برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب از برنامه‌هایی بود که در هفته کتاب اجرایی شده و برخی نیز در حال اجراست.

حسنی با تأکید بر اینکه کتابخوانی یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار مسئولین است، اضافه کرد: برنامه‌های مرتبط با کتاب نباید مختص هفته کتاب باشد، بلکه باید در طول سال به این موضوع مهم پرداخته شود.

وی افزود: متاسفانه فعالیت‌های انجام شده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی قابل قبول نیست و سعی کرده‌ایم در سال‌جاری یک اقدام موثر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را آغاز کنیم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم ضمن تأکید بر توجه به موضوع جهاد تببین اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق جنگ نرم و ابزارهای فرهنگی هستند، باید موضوع «جهاد تبیین» را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام بلال محمدی با اشاره به رسالت پیامبران در تبیین مردم در گرایش به خداپرستی گفت: اصلی‌ترین وظیفه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) تبیین بوده و اعتقاد بر این است که گسترش اسلام و ماندگاری تفکر اسلامی وابسته به جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر اینکه هرکس به تناسب شغل و موقعیتی که دارد در بحث جهاد تبیین مسئولیت دارد، افزود: افرادی که با کتاب و قلم سر و کار دارند، حافظان و امانت‌داران منابع مکتوب جهاد تبیین هستند.

وی خطاب به فعالان حوزه نشر و چاپ کتاب گفت: همه شما اهل قلم به لحاظ جایگاه شغلی مسئولیت ویژه‌ای دارید و این حرمت و مسئولیت، تراز اجتماعی و شخصیتی شما را مشخص می‌کند.

محمدی افزود: افراد فعال در حوزه نشر و چاپ با اندیشه مردم سر و کار دارند، پس باید در امر جهاد تبیین پیشگام بوده و فعال‌تر از سایر اقشار عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها