جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
«مثلث عشق» رونمایی شد

کتاب «مثلت عشق» زندگینامه شهید سردار ناصر اوجاقلو با حضور سردار مجید ارجمندفر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، آیین رونمایی از کتاب «مثلت عشق» زندگینامه شهید سردار ناصر اوجاقلو با حضور سردار مجید ارجمندفر و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه در این مراسم با اشاره به تلاش مستمر دشمن برای از بین بردن ایران اسلامی از گذشته تاکنون گفت: خوشبختانه برخلاف تصور دشمنان تحریم‌ها موجب تقویت و پیشرفت کشور شده است.

سردار مجید ارجمندفر با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور گفت: آمریکا جرات مقابله با ایران اسلامی را ندارد و درحالی‌که داعش دست‌پرورده آمریکا بود، آن را هم حذف کرد.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه کشور 43 سال است به برکت خون شهدا پایدار باقی مانده است، اضافه کرد: رمز ماندگاری ایران اسلامی پیروی از رهبری و بصیرت مردم است.

وی با اشاره به تلاش مجدد دشمنان برای تجزیه کشور و ایجاد ناامنی در ایران اسلامی اضافه کرد: خود دشمن نیز به مسلح کردن اغتشاشگران داخلی اعتراف کرده است.

ارجمندفر با اشاره به نقش تاثیرگذار رهبری در هدایت و بصیرت‌افزایی مردم گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد آشوب و اختلاف در کشور است، انتظار داریم جوانان احساستی نشوند و با بصیرت اقدام کنند.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه امروز امنیت برای بانوان از مرکز کشور تا دورترین نقطه فراهم است، گفت: حجاب، معصونیت است و باید جوانان باید این را درک کره و لشگر دشمن و بیگانه نشوند.

در ادامه نیز مهسا سیفی، نویسنده کتاب «مثلث عشق» با اشاره به نگارش این کتاب اظهار کرد: اینکه نویسنده کتاب یک سردار بزرگ باشم افتخاری برای بنده است و امیدوارم، بتوانم دین خود را به شهدا ادا کنم.

نویسنده کتاب «مثلث عشق» با اشاره به اینکه کتاب «مثلث عشق» درباره زندگی و خاطرات  شهید ناصر اوجاقلو نگارش شده است، اضافه کرد: این شهید قبل از انقلاب هم فعالیت‌هایی در جریان انقلاب اسلامی داشته است و پس از پیروزی انقلاب با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

به گزارش ایبنا؛ گزارش، ناصر اجاقلو فرزند یدالله و ملکه به سال ۱۳۴۱ در یکی از روستاهای اطراف شهرستان زنجان به نام قاهران بدنیا آمد و پدر شهید کشاورز بود و ۷ فرزند دیگر به غیر از طاهر داشت.

وی در منطقه  فرودگاه زنجان ساکن بود و در دوران انقلاب نیز با برادرش طاهر اجاقلو با پخش اعلامیه و… به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه داد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با ثبت نام در بسیج سپاه پاسداران به این نهاد پیوست و به همراه برادرش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی مدت‌ها در جبهه ماند در حالیکه می‌توانست در همان سال مدرک دیپلم را اخذ نماید ولی ناصر رفتن به جبهه را واجب‌تر از تحصیل دانست و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

او مدت‌ها در منطقه ماند تا اینکه در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات بزرگ خیبر شرکت کرد و در همان عملیات نیز از ناحیه سر مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و در جزیره‌ مجنون به شهادت رسید و به برادرش شهیدش طاهر اجاقلو پیوست.
 
نويسنده در اين کتاب سعی داشته با نوشتن زندگی‌نامه و جزئیات زندگی مادر شهید و خاطرات همرزمانش به معرفی و بررسی ابعاد مختلف زندگی شهید بزرگوار شهید «سردار ناصر اجاقلو» بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها