پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
مدرسه مهم‌ترین نهاد برای برنامه‌های فرهنگی است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، توجه به مدارس را مهم‌ترین اصل برای کسب عنوان پایتختی کتاب برای شهر ارومیه دانست و گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی کار کنیم اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مراسم تجلیل از کارشناسان دستگاه‌های عضو ستاد جشنواره پایتحت کتاب ایران، چهارشنبه‌(25 آبان‌ماه) با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، پیروز قادری، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای و سایر اعضا در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این مراسم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های متنوعی در حوزه کتاب دارد که برخی از این برنامه‌ها ملی و برخی استانی براساس بوم و زیست بوم متفاوت بوده است.
 
وی با بیان اینکه جشنواره پایتخت کتاب ایران از سری برنامه‌های ملی وزارت بوده، افزود: مسایل و کلیدواژه‌های مختلفی برای انتخاب یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب در نظر گرفته شده و براساس خلاقیت‌هایی که با هدف ترویج فرهنگ  کتابخوانی ارگان‌های مختلف مطرح می‌کنند انتخاب صورت می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: میزان گستردگی عمومی طرح‌های کتابخوانی و جلب مشارکت عمومی، درگیر کردن نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در امر کتاب و کتابخوانی، مردمی بودن از ویژگی‌ها و ملاک‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران بوده است.

نوروزی با بیان اینکه واحدهای هدف وزارتخانه در این طرح مدارس هستند، گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی کار کنیم اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد مدارس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در پایتخت کتاب ایران شهرستان مهاباد 2 دوره به‌عنوان شهر خلاق و ارومیه 3 دوره به‌عنوان پنج شهر اول در این طرح بوده است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه جوانان امروز به نوعی یاس و پوچی رسیده‌اند، گفت: ضروری است جایگاه و اهمیت فرهنگ مطالعه از ابتدا در کتاب‌های درسی از سطوح ابتدایی دیده شود و برای نهادینه شدن آن در میان دانش‌آموزن برنامه‌ریزی مدونی در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان پس از طی مدارج بالاتر و ورود به اجتماع در مشاغل و حرفه‎های گوناگون همواره فرهنگ مطالعه را سرلوحه خود قرار داده و شاهد شکل‌گیری جامعه‌ای با افزایش میزان مطالعه باشیم.

نوروزی بیان کرد: مقام معظم رهبری بحثی را مطرح کردند با‌عنوان «جهاد‌ تبیین» که انتظار می‌رود در حوزه کتاب نیز با تاسی از این فرمایش مقام معظم رهبری عمل شود.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از کارشناسان دستگاه‌های عضو ستاد جشنواره پایتحت کتاب ایران تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها