چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
جام‌جم در کشف نویسندگان مستعد موفق بوده است/ کتاب خوب مخاطبش را می‌یابد

علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در آیین رونمایی کتاب‌های جدید نشر جام جم تصریح کرد که جام جم ناشری است که کتاب‌ها را پس از نشر رها نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی رمضانی در این آیین که به مناسبت هفته کتاب، با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی قلم به میزبانی خانه شعر و ادبیات ایران برگزار شد، عنوان کرد: اگر 120 میلیون نسخه و 11 هزار عنوان کتاب طی یک سال گذشته در کشورمان منتشر شده باشد، کتاب‌های نشر جام جم در میان آنها از نظر توزیع، ترویج و دنبال‌کردن آثار پس از نشر می‌تواند الگویی برای سایر ناشران باشد و جام جم ناشری است که کتاب‌ها را پس از نشر رها نمی‌کند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه اگر کتابی خوب باشد، مخاطبش را پیدا می‌کند، افزود: تنها باید صدای آن کتاب را به گوش مخاطبان رساند. خوشبختانه اخیرا شاهد بودیم در کشوری که برخی تصاویری ناقص از سرانه مطالعه ارایه می‌دهند، نشر جام جم جشنی بزرگ را در مشهد برای رونمایی یک کتابش برگزار کرد که برای حضور در آن نام‌نویسی می‌کردند. امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی تصریح کرد: نشر جام جم در کشف نویسندگان مستعد و صیقل دادن آثار با ویرایش مناسب و باکیفیت موفق بوده است.

همچنین در این نشست، مراد عنادی، مدیرعامل موسسه جام جم با اشاره به اینکه این موسسه از سال 79 فعال شده و از آغار فعالیت معاونت فرهنگی آن متولی امور کتاب بوده، عنوان کرد: در مقاطعی فعالیت نشر در جام جم راکد شد ولی در مدت کوتاهی که مهدی قزلی، عهده‌دار مسئولیت نشر جام جم شده با افزایش کمی و کیفی آثار این نشر روبه‌رو شده‌ایم و در این مدت کوتاه 21 کتاب منتشر شده که 6 عنوان آن امروز رونمایی می‌شود. امروز نشر جام جم به گفته معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نشر زنده است.

عنادی افزود: شش عنوان کتابی که امروز رونمایی می‌شود، اغللب در حوزه اجتماعی هستند البته در این نشر تنها بر مسایل اجتماعی تمرکز نمی‌شود و به آثار با موضوع‌های اقتصادی و روان‌شناختی نیز می پردازیم. همچنین درنظر داریم حوزه‌های ادبیات و رسانه را پررنگ‌تر کنیم.



 
هریک از این آثار قطعه‌ای از پازل زندگی است
در ادامه، محمدکاظم کاظمی، نویسنده و ویراستار در سخنانی با اشاره به اینکه هر یک از شش کتاب جدید جام جم قطعه‌یا زا پازل زندگی است، عنوان کرد: هریک از این کتاب‌ها به یک مساله مهم اجتماعی اشاره دارند و با اینکه نویسندگان آنها اغلب نوقلم هستند، سطح کیفی نگارش کتابشان بالاست.

وی تاکید کرد: امروز دیگر باید نویسندگان به چنان سطح سوادی رسیده باشند که ویراستار به جای پرداختن به اشتباه‌های نگارشی و املایی و ویرایش فنی به سطح بالاتری از ویرایش ادبی بپردازد.

در این نشست همچنین زهیر مجاهد، نویسنده کتاب «دوربرگردان» که داستان‌نویس افغانستانی متولد ایران است، با اشاره به سابقه کارگردانی خود گفت: در «دوربرگزدان» که نخستین کتاب رسمی من است به بیان زندگی و شخصیت سلیمان فرمانده تک تیراندازان جبهه روسیه پرداخته‌ام.

عفت جوادی، معلم و نویسنده کتاب «زندگی روی تخته سیاه» نیز در این نشست با اشاره به اینکه مطالب این کتاب گزارش یک زندگی است، عنوان کرد: این کتاب را پس از بیش از 30 سال خدمت در لباس معلمی نوشته‌ام و بخشی از زندگی واقعی من نیز در آن منعکس شده است.

مرضیه اعتمادی، نویسنده «پروانه‌ها گریه نمی‌کنند» نیز با اشاره به اینکه کتابش شامل مجموعه‌ای از 15 روایت حول معلولیت است، تاکید کرد: در این کتاب تلاش کرده‌ام جامعه را توجه دهم که نگاه ترحم‌آمیز کار را برای خانواده دارای معلول دشوارتر می‌کند و باید به درکی واقعی از معلولیت برسیم.

محمود جوانبخت، نویسنده «زخم روی زخم» نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه اهالی قلم و فرهنگ کشور ما از جامعه پیرامون خود جامانده‌اند، تاکید کرد: اگر امروز با اعتراض‌های خیابانی نسل جوان مواجهیم نشان می‌دهد که اهالی قلم کار خود را به درستی انجام نداده‌اند و مانند دست و پابستگانی هستیم که منتظر غرق شدنیم.



فردین آویش، نویسنده «دوبارگی» نیز با اشاره به اینکه کتابش به موضوع اعتیاد اشاره دارد، گفت: در این کتاب 10 روایت از اعتیاد گنجانده‌ام و تلاش شده جامعه بداند با کثرت در این موضوع روبه‌رو هستیم و اعتیاد و درمانش فرمولی واحد ندارد.

حمیدرضا جوانبخت، نویسنده جوان کتاب «نان حلال» نیز در این دورهمی با اشاره به اینکه کتابش به موضوع کارآفرینی اشاره دارد، گفت: در این کتاب تلاش کرده‌ام به کارآفرینان و آفرینندگان سرمایه که اقتصاد کشور را جلو می‌برند ادای دین کنم.

این دورهمی با رونمایی و برپایی جشن امضای 6 کتاب جدید انتشارات جام جم شامل «نان حلال»، «دوبارگی»، «زندگی پای تخته سیاه»، «پروانه‌ها گریه نمی‌کنند»، «دوربرگردان» و «زخم روی زخم» به پایان رسید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها