یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
نگارش کتاب خوب تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

سیدسجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر استان گفت: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و موثر در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر لرستان و پاسداشت نویسنده پیشکسوت لرستانی استاد محمدرضا قیاسیان با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های استان، سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سیدآرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان و جمعی از فعالان حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی و کتابداران استان یکشنبه(22 آبان‌ماه) در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.
 
راستخانه با بیان اینکه آیین تکریم مقام اهالی کتاب، هنرمندان و نویسندگان و کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های استانمان را در سی‌امین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کنیم افزود: جمع شده‌ایم که از غنی‌سازی‌هایمان بگوییم از غنی‌سازی اوقات فراغت با کتاب حرف بزنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ماموریت اصلی کتابخانه‌ها را ارتقا فرهنگ، علم و دانش عنوان کرد و افزود: امروز کتابخوانی نه‌تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است. این واجب دینی یعنی کتابخوانی مطالبه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی‌مان است‌ و برای نیل به این آرمان و این دستور نیاز به برنامه‌ریزی و یک عقبه فکری و فرهنگی داریم.

               

وی یکی از باب‌های علم، دانش و آگاهی را مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و موثر در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است.

راستخانه کتاب را ماحصل فکر، اندیشه و زحمت نویسنده‌ای دانست که می‌نویسند و اثر خلق می‌کند.

وی گفت: امروز حضور اعضا در کتابخانه‌ها علاوه بر حضور در محیطی مناسب برای مطالعه و استفاده از محتوی کتاب‌های خوب شروعی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای گسترش دانش، علم، ادب و فرهنگی ایرانی اسلامی در کتابخانه‌ است.

                  

راستخانه گفت در این هفته سعی شده است با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" با بیش از ۲۳۰ برنامه فرهنگی با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورس فکری کودکان و نوجوان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار، اداره کل زندان‌ها، کانون فرهنگی مساجد، موسسات مردم نهاد و ... برای اقشار مختلف مردم عزیزمان از کودکان و نوجوانان گرفته تا دانش‌آموزان و دانشجویان، استادان، شاعران و نویسندگان، کتابداران و فعالین عرصه کتابخانه‌ها برای عشایر عزیزمان، نظامیان، روشندلان، مددجویان زندانی و همه اقشار برنامه‌های متناسب با کتابخوانی دیده بشود.  

دستگاه‌های برتر حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی استان: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مدیرکلی سرهنگ محسن رشیدی و اداره کل زندان‌های استان به مدیرکلی عبدالمجید کشوری
 
ناشران فعال استان به ترتیب تعداد آثار منتشر شده در 7 ماهه 1401
سهیمه اسدزاده، مدیرمسئول انتشارات هاویر، احمد کلهری، مدیرمسئول انتشارات کلهری، داریوش جعفری، مدیر مسئول انتشارات پیشوک، محمدامین رجبیان، مدیرمسئول انتشارات پریسک، اکبر رضایی، انتشارات اردیبهشت جانان، سیدیدالله ستوده، مدیرمسئول انتشارات شاپورخواست، زهره چگنی، مدیرمسئول انتشارات اردوی سوره، ساناز دانیالی، مدیرمسئول انتشارات امیرحافظ، محمدباقر حسنوند، مدیرمسئول انتشارات قلم اعظم، حمید گودرزی، مهر مدیرمسئول انتشارات سنگ‌نبشته، محمدتقی عزیزیان مدیرمسئول انتشارات پراکنده
 
نویسنده نوجوان هانا والی‌زاده برای اثر دنیای وارونه گیلی از انتشارات هاویر متولد 1385
نویسنده فعال استان سیدمحمد سیف‌زاده برای اثر نانوشته‌های لرستان از انتشارات شاپورخواست
مجید دریکوند رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برای اثر بافت تاریخی خرم‌آباد فیلی
رعنا مرادی نسب نویسنده حوزه تاریخ شفاهی
کتاب‌فروشی هزار و یک شب به مدیریت ظهیر بهرامی، فعال در طرح‌های مختلف خانه کتاب و ادبیات ایران
 
به گزارش ایبنا، در این مراسم از سیدمحمدرضا قیاسیان نویسنده پیشکسوت لرستانی به پاس تألیف 30 عنوان کتاب در سی‌امین دوره هفته کتاب تقدیر به عمل آمد و از دو عنوان کتاب تازه منتشر شده وی با عنوان «علی (ع) آموزگار مکتب علم و شمشیر» و «امام زمان (عج) دادگستر جهان» منتشر شده از سوی انتشارات شاپورخواست رونمایی شد.

سیدمحمدرضا قیاسیان، پیشکسوت ورزش کشتی لرستان از سال ۱۳۴۸ در کنار ورزش به کار نویسندگی پرداخته است که در این رهگذر علاوه بر نوشتن ۵۰۰ مقاله در نشریات کثیرالانتشار کشور و استان، تاکنون ۳۰ کتاب‌ در زمینه‌های مختلف ورزشی و دینی به رشته تحریر درآورده است.

                

همچنین از خانواده شهید مدافع امنیت رضا خانی‌چگنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تجلیل به عمل آمد و  دستگاه‌های مختلف اجرایی استان همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آموزش و پرورش، اداره کل زندان‌های استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد استان، دانشگاه لرستان، از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی خود تقدیر به عمل آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها