جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
رمز بقاء نظام اسلامی توجه به فرهنگ است

نائب رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: رمز بقای نظام اسلامی، محور بودن و اولویت داشتن فرهنگ بر سایر موضوعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در جلسه با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان ضمن تأکید بر توجه به موضوع فرهنگ اظهار کرد: تا زمانی که سیاست و اقتصاد غلبه بر فرهنگ داشته باشد، نمی‌توان ادعا کرد که در مسیر انقلاب قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مطلوب و ایده‌آل انقلاب اسلامی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ بر سیاست و اقتصاد غلبه کند، افزود: رمز بقای نظام اسلامی، محور بودن و اولویت داشتن فرهنگ بر سایر موضوعات است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و تاثیر فرهنگ در دین گفت: در موضوع فرهنگ هم کتاب نقش محوری و ممتاز دارد، به همین علت هیچ محصول فرهنگی با کتاب قابل قیاس نیست.

نائب‌رئیس کمسیون اصل نود مجلس، کتاب محور بودن را ازجمله ضروریات همه کارهای فرهنگی دانست و گفت: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ارتباط نزدیکی با کتاب و ارتقاء نقش آن در جامعه دارد که در این زمینه کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

شجاعی تأکید بر توسعه کمّی و کیفی کتابخانه‌های عمومی ابراز امیدواری کرد با تلاش ویژه و پیگیری نظامند شاهد رشد و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت جایگاه کتابخانه‌های عمومی به رویکردهای جدید این اداره کل اشاره کرد و افزود: بناست با طراحی و ارائه طرح‌ها و خدمات نوین، کتابخانه‌های عمومی به باشگاه اجتماعی تبدیل شوند.

محمد رضاخانی با بیان اینکه میزان استقبال از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های ابهر و خرمدره مطلوب است، بیان کرد: با این وجود متاسفانه این شهرستان‌ها از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و سرانه کتابخانه‌ای در وضعیت خوبی قرار ندارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ابراز امیدواری کرد: با حمایت و همراهی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه، مشکل تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه مرکزی ابهر و شهید مدرس خرمدره مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها