دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
نمایشگاه کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» افتتاح شد

آیین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از مدیران این بنیاد و هنرمندان حوزه تجسمی در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسین نظرعلی: آیین گشایش نمایش کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح روز گذشته با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مسعود شجاعی طباطبایی، محمد حبیبی، عباس گودرزی و جمعی از مدیران این بنیاد در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.
در این مراسم سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن قدردانی از حضور به‌موقع و به هنگام هنرمندان حوزه تجسمی کشور گفت: وظیفه‌دارم قدرانی و تشکر کنم از هنرمندان عزیز حوزه تجسمی که انصافاً در فرصت کم و محدود کار جهادی کردند و رسالت هنری خود را در راستای تبیین و روشنگری که مورد انتظار هست انجام دادند.
وی همچنین با اشاره به تعبیر شهید آوینی در خصوص هنرمند متعهد و تجلی آن در شرایط فعلی نیز اظهار داشت: به تعبیر شهید سید مرتضی آوینی بعضی عهد باخدا بستند و بعضی در عهد شیطان هستند که الحمدالله جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باوجود هنرمندان متعهد نشان داد که در عهد باخدا سرشار هستند و این نمایشگاه با 40 اثر از هنرمندان سراسر کشور تجلی آشکاری از همان تعهدی است که سید اهل قلم تعبیر کرده بود.
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین در خصوص پیشگامی هنرمندان حوزه تجسمی در لبیک به مطالبه رهبر انقلاب پیرامون عمل به هنگام و اعلام مواضع صریح و شفاف آنان نیز اظهار کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی به جهت سرعت عملی که دارند فرمایشات حضرت آقا را در انتظارات و مطالبات به هنگام جامه عمل پوشاندند و همواره در وقایع مختلف به‌سرعت در میادین حاضر شدند. همچنین همه ما نسبت به وقایع اخیر همان‌طور که رهبری فرمودند می‌بایست اعلام مواضع شفاف و روشن داشته باشیم که در کنار جنبه تبینی و روشنگری بخشی از آثار این نمایشگاه شاهد اعلام مواضع صریح و شفاف هنرمندان با زبان هنر در این نمایشگاه و آثارشان نیز هستیم.
در این مراسم سید مسعود طباطبایی، محمد حبیبی، عباس گودرزی، کریم خوش‌مرام معاون هماهنگی بنیاد فرهنگی روایت فتح، علیرضا استرابی دستیار ویژه رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی نیز حضور داشتند.
نمایشگاه «به خاطر یک‌مشت دلار» با حضور 40 اثر در قالب کارتون و کاریکاتور با آثاری از هنرمندانی چون سید مسعود شجاعی طباطبایی، سجاد جعفری، سید محمدجواد طاهری، عباس گودرزی، فرشاد خسروی، مازیار بیژنی، محمدحسین ساسانی و محمدعلی رجبی از روز دوشنبه 16 لغایت 26 آبان (به‌غیراز روزهای پنجشنبه و جمعه) از ساعت 9 الی 16 در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی، جنب بانک تجارت، پلاک 399 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها