سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
امیدواریم صنعت چاپ استان ایلام روزآمد شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان ایلام گفت: امیدواریم که فضای صنعت چاپ استان ایلام روزآمد و مدرن شود و در توسعه اقتصاد استان، نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان ایلام، سه‌شنبه(4آبان) با حضور علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جلیل آرامیان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران ایلام برگزار شد. 

هوشمند در این جشنواره با اشاره به جایگاه صنعت چاپ در زندگی مردم گفت: هشتمین جشنواره صنعت چاپ در حالی برگزار می‌شود که یازدهم شهریور در تقویم رسمی به نام روز صنعت چاپ نامگذاری شده، اما به دلیل میزبانی استان ایلام از زائران اربعین، برگزاری این جشنواره به امروز موکول شد.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه درگذشتگان عرصه صنعت چاپ در استان ادامه داد: امروز یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می‌داریم؛ زنده یادان علی‌اشرف کُرد، محمد عالی بیگی، میلاد نوربخش و رضا ناصریان عمر با برکت شان را در این صنف نجیب سپری کردند و یادشان را گرامی می‌داریم.
 

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: گستره صنعت چاپ در ایلام با همه ظرافت و نجابت   ظرفیتی بیش از آنچه که تصور می‌کنیم دارد؛ با توجه به بازار مطلوبی که در کشور همسایه، یعنی عراق وجود دارد، با نگاه به تبصره ۱۸ به‌دنبال ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار با هدف توسعه صنعت چاپ هستیم و به‌روزرسانی و اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران را پیگیری می‌کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: امیدواریم که فضای صنعت چاپ استان ایلام روزآمد و مدرن شود و در توسعه اقتصاد استان، نقش آفرینی کند.

جلیل آرامیان، رئیس اتحادیه چاپخانه داران ایلام در این آیین گفت: صنعت چاپ ایران با بیش از یک و نیم قرن تجربه، نشان از قدمت فرهنگی و تمدنی کشور دارد. نخستین چاپخانه ایران، سال ۱۲۳۳ در تبریز به همت زین‌العابدین تبریزی و با حمایت عباس میرزا ساخته شد.
 

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران ایلام ادامه داد: برای چند لحظه به دنیای بدون چاپ فکر کنیم؛ اگر چاپ نباشد هیچ کارت شناسایی برای معرفی هویت افراد وجود نخواهد داشت و هر محصولی برای معرفی خود دچار مشکل می‌شود.
 
وی با بیان این مطلب که علاقه‌مندیم  زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم، ادامه داد: یازدهم شهریورماه روز صنعت چاپ ایران برای همه چاپخانه‌داران مهم است، زیرا این صنعت دارای هویت شد. این روز یادآور تلاش مستمر و زحمت جمع بزرگی از کارگران، صنعتگران و هنرمندان و در یک جمله وامدار تلاش بزرگمردان فرهنگ ایران زمین است.
 
در ادامه این نشست، عبدی، نماینده چاپخانه‌داران، دغدغه‌ها و مطالبات این صنف را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشت.
 
در پایان از فعالان صنعت چاپ تقدیر به عمل آمد.
 





هشتمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان ایلام، به همت و تلاش موسسه فرهنگی هنری «عصر پیام ایلام» با مدیریت واحد زهرایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با معرفی فعالان برتر به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها