دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
قصه عامل بیداری و وسیله‌ای برای آموزش ماندگار است

زهرا آبسوران در اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: قصه عاملی برای بیداری و وسیله‌ای برای آموزش ماندگار بوده و قصه و قصه‌گویی یک رسانه تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، دو‌شنبه‌(18 مهرماه) در سالن جلسات کانون برگزار شد.

آبسوران با بیان اینکه قصه عاملی برای بیداری و وسیله‌ای برای آموزش ماندگار است گفت: قصه و قصه‌گویی، یک رسانه تأثیرگذار است. مرحله استانی این جشنواره در دو بخش رقابتی و آیینی سنتی برگزار شد. برای این دوره از جشنواره ۲۸ قصه ارسال شد که ۲۳ قصه در بخش رقابتی و ۵ قصه در بخش آیینی سنتی هستند. 

وی درباره اسامی برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی از مهاباد عنوان برگزیده اول، ثمین اسمعیلی از ارومیه رتبه دوم و رامان علی‌پور از مهاباد رتبه سوم را کسب کردند.

آبسوران ادامه داد: در بخش رقابتی بزرگسالان، معصومه قاسمی از خوی عنوان نخست، بیتا محمدامینی از مهاباد حائز رتبه دوم و الهام حیدرزاده از چالدران سوم شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: شهناز صدیق از ارومیه نیز در گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عنوان برگزیده را کسب کرد.

آبسوران بیان کرد: با اعلام داوران، بخش آیینی سنتی جشنواره رتبه نخست نداشت و در گروه نوجوانان عنوان دوم به آیناز دین‌دوست از مهاباد رسید و فاطمه رشید‌زاده از سردشت سوم شد؛ در گروه بزرگسال آیینی سنتی نیز سمیه حسین‌نژاد از ماکو عنوان دوم و سعید صلحی از ارومیه عنوان سوم را کسب کردند.

به گزارش ایبنا؛ مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آبان‌ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها