یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
نویسندگان دفاع مقدس با عشق و ایمان قلبی قلم‌فرسایی می‌کنند

محمدعلی ضیایی در نشست نقد بررسی کتاب «پروانه درآتش» گفت: نویسندگان دفاع مقدس با عشق و ایمان قلبی قلم‌فرسایی می‌کنند؛ چرا‌که نوشتن در این حوزه، علاوه بر استعداد ذاتی و توانمندی‌های اکتسابی، تحقیق همه‌جانبه و ریشه‌یابی وقایع را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در  آذربایجان‌غربی، نشست نقد بررسی کتاب «پروانه درآتش» به مناسبت هفته دفاع مقدس، اثر زهرا کریم‌زادگان، یکشنبه‌(10مهرماه) با حضور نویسنده اثر، محمدعلی ضیایی، دکترای ادبیات و منتقد ادبی و علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس به همت  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی در سالن استاد شهریار کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
 
محمدعلی ضیایی، دانش‌آموخته مقطع دکتری ادبیات و منتقد ادبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: نویسندگان دفاع مقدس با خلق چنین آثاری به غنای فرهنگی و  ماندگاری خاطراتی که از 12 هزار شهید استان به جا مانده است کمک می‌کنند و با ثبت آن‌ها، زمینه انتقال آن به نسل‌های بعدی را فراهم می‌کنند. نویسندگان دفاع مقدس با عشق و ایمان قلبی قلم‌فرسایی می‌کنند؛ چراکه نوشتن در این حوزه، علاوه بر استعداد ذاتی و توانمندی‌های اکتسابی، تحقیق همه‌جانبه و ریشه‌یابی وقایع را می‌طلبد.
 
وی ادامه داد: کتاب «پروانه در آتش» شماره 101 از سری کتاب‌های فانوس‌های معابر از سوی نشر خوبان است. «پروانه در آتش» اثر فاخری است که نویسنده در آن با حماسه‌ای از دل برآمده، خاطرات و زندگی شهید اکبر فرمانی را توصیف می‌کند؛ نویسنده در هر فصل ضمن توصیف هیبت، عظمت و شجاعت شهید دفاع مقدس با انتخاب عناوین شاعرانه برگرفته از اشعار حافظ و مولانا برای فصول مختلف، به جذابیت آن افزوده است. بومی‌گرایی، استفاده از عناصر بومی، توصیف فرهنگ منطقه‌ای و استفاده از عبارت‌های رایج در منطقه از دیگر ویژگی‌های این اثر است؛ اما بهتر بود در استفاده از عبارت‌های ترکی، از یک زبان معیار استفاده می‌شد.
 
کریم‌زادگان، نویسنده اثر ضمن اشاره به رشادت‌ شهدای دفاع مقدس افزود: ما همیشه وامدار خون شهیدان حماسه دفاع مقدس هستیم؛ انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر یکی از وظایف نویسندگان این حوزه است.

وی گفت: شهید اکبر فرمانی، در شهرستان نقده متولد شد و چند روز قبل از مراسم عروسی‌اش به شهادت رسید و بزرگترین سرمایه زندگی‌اش، عمرش را در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش فدا کرد و  قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
 
به گزارش ایبنا؛ تقدیر از نویسنده و شعرخوانی حاضرین، بخش پایانی این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها