یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کار اهل قلم و رسانه قلم زدن در راه دفاع از اسلام است

نماینده ولی فقیه در لرستان، در آیین رونمایی از تازه‌های نشر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: کار رزمندگان، کار اهل قلم و رسانه قلم زدن در راه دفاع از اسلام، قرآن و مسیر صراط مستقیم الهی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی از 15 عنوان کتاب جدید نویسندگان لرستانی در حوزه دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، سردار یحیی الهی، فرماندهی انتظامی استان لرستان، محمدباقر احمدی‌چگنی، فرماندار خرم‌آباد، سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سعید یادگاری، مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری لرستان، کوروش بیرانوند، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان، هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از نویسندگان و ناشران لرستان شنبه‌(9 مهرماه) در بیت امام جمعه خرم‌‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پدیدآورندگان و فعالان این عرصه، ارزش‌ها و گنجینه دفاع مقدس را نشر و گسترش بدهند و درهای  گران‌بها و گنجینه‌هایی که در دفاع مقدس داریم به اشکال مختلف در قالب تألیف، فیلم و سخنوری به منصه ظهور برسانند، افزود: به یاد دارم در والفجر مقدماتی تشکیلاتی، نخستین‌بار شکل‌ می‌گیرد که فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آن یاد می‌کنیم و این خاطرات را ثبت و ضبط می‌کند به تدریج با فکر و اندیشه و تلاش به این درختی می‌رسد که این‌گونه ثمرهایی در استان‌های مختلف جایگاه خود را پیدا می‌کند.


                  

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در بعضی از استان‌ها شاید کار آسان‌تر و در استان لرستان شاید کار دشوارتر و به کندی و تأخیر پیش برود، اما حتما به نقطه مطلوب خواهیم رسید و ناامید نیستیم؛ کما اینکه در بخش فیزیکی ساختمان باغ موزه با مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما اینک به لطف همراهی و همدلی به سرانجام رسیده است در بخش محتوا نیز حتما جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی با تأکید برتلاش بیشتر در زمینه حوزه ادبیات پایداری و گردآوری آثار دفاع مقدس در لرستان گفت: همه تلاش کنیم اهل قلم، هنر،‌ رسانه و کسانی که در هر رشته هنری تخصص دارند باید دور هم جمع شوند و خاطرات رزمندگان را جمع‌آوری کنند؛ چراکه رزمندگان گنجینه‌هایی هستند که در قالب آثار هنری باید به نسل‌های آینده نشان داده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تشکر و قدردانی و ادای احترام به همه قلم‌ها و دست‌هایی که در این مسیر تلاش کردند، ادامه داد: امام فرمودند جنگ با ایران، جنگ با اسلام، قرآن و خداست و از اعظم محرمات است و خداوند از او نمی‌گذرد، کار رزمندگان، کار اهل قلم و رسانه قلم زدن در راه دفاع از اسلام، قرآن و مسیر صراط مستقیم الهی است و حکایتی از بزرگترین واجباتی است که رزمندگان انجام دادند، ان‌شاالله خداوند پاداش خیر عنایت کند.  


              

رشیدی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از تلاش جهاد‌‌گونه نویسندگان حوزه دفاع مقدس، به بیان تاریخچه‌ای از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور پرداخت و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در لرستان در سال 1386 تأسیس شد. عقب‌ماندگی‌ها از‌جمله در حوزه تولید محتوا با تلاش‌ و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و فرماندهان ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی، امیدواریم بتوانیم پیشرفت قابل‌ قبول‌تری داشته باشیم.

                

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون 300 کتاب چاپ شده است و اگر اعتباری وجود داشته باشد این تعداد افزایش خواهد داشت. با‌توجه به اینکه تاریخ شفاهی رزمندگان، مصاحبه فرماندهان، بانوان و پیشکسوتان را جمع‌آوری کرده‌ایم، می‌توانیم تا چهارسال آینده حداقل 100 عنوان کتاب دیگر منتشر کنیم.  

               

به گزارش ایبنا کتاب‌هایی که در این مراسم رونمایی شدند عبارت‌اند از:
«دانشنامه (چیستی و چگونگی؟)» (شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس) اثر علی خسروی با همکاری شورای علمی دانشنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان  انتشارات ستارگان آسمان
«نبرد دیدنی» خاطرات رزمنده پاسدار اله‌مراد دریکوند انتشارات ستارگان آسمان

«در حسرت دیدار» (زندگی‌نامه شهید علی‌مروت رضایی) نویسنده: فریدون کریمی والا، انتشارات هاویر
«هجرت عظیم» (سفری کوتاه به مناطق عملیاتی جنوب) نویسنده: مسعود مسعودی‌زاده، انتشارات هاویر
«فریاد چشم‌ها» (مجموعه فیلم‌نامه کوتاه دفاع مقدس)، نویسنده: احسان دلفانی، انتشارات هاویر
«نشان» (مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت)، نویسنده: سیدمهدی موسوی، انتشارات هاویر
«به وقت ایران» (مجموعه داستان دفاع مقدس)، نویسنده: لیلا غلامی ونوول، اننتشارات هاویر
«موهایم را شانه بزن» (فیلم‌نامه کوتاه داستانی دفاع مقدس)، نویسنده: مریم رستمی‌مرادی، انتشارات هاویر
«از مجنون تا لیلی»، نویسنده: محمود سیف بختیاری، انتشارات هاویر
«بانو و باروت»، (روایت زندگی زنان ماندگار لرستان) نویسنده: علویه طاهره موسوی، انتشارات هاویر

«من با علی‌آقا زنده‌ام» (گزیده‌ای از زندگی‌نامه شهید آقاعلی گودرزی‌مهر)، انتشارات سنگ‌نبشته

نمایشنامه‌های گرا، چشم‌اروند و نقالی دفاع مقدس، هر 3 عنوان از پژمان باقری‌پور منتشر شده از انتشارات امتیاز

آشناهای غریب (یادنامه شهدای بیرانشهر) نویسنده: میثم بیرانوند، انتشارات آیین‌احمد 

در پایان این مراسم از ناشران و نویسندگان این آثار تجلیل به عمل آمد. 

معرفی آثار رونمایی شده را اینجا بخوانید.          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها