چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
رسالت فعالان عرصه فرهنگ تبیین مواضع نظام با سلاح قلم و هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ویژه برنامه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، رسالت فعالان عرصه فرهنگ و هنر را تبیین مواضع نظام با سلاح قلم و هنر برشمرد و افزود: با این سلاح بسیار توانمند و قدرتمند باید به تبیین مواضع و افق جمهوری اسلامی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، ویژه‌برنامه «راه سلیمانی» به‌مناسب هفته دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «مسافر زمستان(خاطرات بانوی ایثارگر حجیه اولیایی همسر شهید اسکندر نیازی)» با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سرهنگ فریدون کریمی والا، مسئول بسیج هنرمندان استان، اعظم روانشاد، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سیدغلام‌رضا نعمت‌پور، سرپرست معاونت هنری، اداره کل، سرهنگ مجتبی نظری، فرمانده سازمان بسیج کارمندان حوزه امیر (ع) استان لرستان و جمعی از فعالان حوزه دفاع مقدس، گروه‌های فرهنگی استان چهارشنبه‌(6 مهرماه) در پاتوق فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزار شد.

احمدی در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، ایثارگران را صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهیدی مانند علی‌راست پیرحیاتی، نابغه جنگ‌های منظم و نامنظم در بین ما نیست اما یاد و خاطره او همواره با ما همراه است؛ شهید دیگر نابغه و اعجوبه جنگ مانند حاج اسماعیل سپهوند، نویسنده کتاب بلدچی که در بین ما هست. آن‌ها «عند ربهم یرزقون» و دیگری به فضل الهی، نعمت وجودش نزد ماست.

وی از ایثارگران به‌عنوان شهدای زنده یاد کرد و افزود: ایثارگرانی که به درجه رفیع ایثار و جانبازی رسیده‌اند و نزد ما هستند، اینان شهدای زنده‌اند، مقام شهود مقامی است که نیاز به از بین رفتن جسم نیست، که به آن برسیم، گاهی در زندگی هم علما، بزرگان و مجاهدان به مقام شهود و شهادت می‌رسند.

                

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نقش و حضور حاج قاسم پس از شهادت اشاره کرد و افزود: نقش حاج قاسم پس از شهادت به هیچ وجه کاسته نشده است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت اثرات بزرگی در منطقه داشته و بعد از شهادت خود نیز اثرات بسیار بزرگی داشته است. مهمترین و اساسی‌ترین موضوع بعد از شهادت سردار سلیمانی این بود که حاج قاسم سلیمانی تبدیل به «مکتب سلیمانی» شد.
 
احمدی هدف از برگزاری این جلسه را بزرگداشت یاد، نام و خاطره ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه شهدا عنوان کرد و افزود: با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سری برنامه‌های راه سلیمانی برنامه‌های محتوایی مختلفی در این هفته برگزار شده است. در این برنامه از عزیزانی که با هدف نشر فرهنگی و هنری برنامه‌های فاخر و تالیفاتی داشته‌اند و نیز ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، رسالت اصحاب فرهنگ و هنر را تبیین مواضع نظام با سلاح قلم و هنر برشمرد و افزود: با این سلاح بسیار توانمند و قدرتمند باید به تبیین مواضع و افق جمهوری اسلامی بپردازیم.
 
حجت‌الاسلام تیموری، عناصر اولیه انقلاب و حفظ دفاع مقدس را مرهون ایدئولوژی‌های الهی، رهبری امام و جانفشانی‌های مردم دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم دفاع مقدس را برای همیشه تاریخ، داشته باشیم و استمرار همیشگی آن را شاهد باشیم باید این سه عنصر اساسی و اصولی را ترویج و نهادینه کنیم.
 
وی افزود: اگر ایثار، زحمت، خدمت خلق خدا و بدنه انقلاب و دفاع مقدس سرپا مانده، مدیون هدایت‌ها، رهبری‌ها و جانفشانی‌هایی است که مردم در زیر عَلَم امامت ولی امر مسلمین تا این مرحله رسانده‌اند.

                    

حجت‌الاسلام والمسلمین تیموری گفت: زمانی که حال شهید و شهادت، جنگ و جهاد و انقلاب را بررسی می‌کنیم صفحات مشهون از فداکاری‌ها و جانفشانی مردمی است که گوش به فرمان امام و رهبرشان بودند.
 

در ادامه این مراسم اولیایی گفت: کتاب «مسافر زمستان» مجموعه‌ای از سال‌ها زندگی مشترک 9 ساله بنده و همسرم شهید اسکندر نیازی است که حاصل این 9 سال زندگی 3 نعمت الهی است که فرزندانم هستند. در این کتاب، خاطرات اوایل زندگی، حین و بعد از زندگی بیان شده است. امیدوارم ابتدا مورد قبول خداوند و سپس کسانی که کتاب را مطالعه می‌کنند قرار گیرد.

                    

وی افزود: بعد از انجام مصاحبه و تطبیق تاریخ اتفاقات مندرج و منابع مکتوب و همچنین گویاسازی تصاویر و اعلام و اشخاص، کتاب منتشر شد. نگارش کتاب در ژانر خاطره‌نگاری است که در آن توصیفات و زبان روایت از سوی آقای محمدتقی عزیزیان و براساس لحن راوی انتخاب شده است.
 
به گزارش ایبنا، در این مراسم از کتاب «مسافر زمستان» (خاطرات بانوی ایثارگر حجیه اولیایی) همسر شهید اسکندر نیازی که مصاحبه و تدوین آن از سوی محمدتقی عزیزیان صورت گرفته رونمایی شد.

                  

این کتاب در 150 صفحه، مصور از سوی انتشارات پراکنده خرم‌آباد در قطع رقعی با شمارگان 1000 نسخه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منتشر شده است.

در ادامه این برنامه از چند تن از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، فعالان فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس، و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تجلیل به عمل آمد.
 
                

                

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها