سه‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
هدف دشمن ایجاد تردید در دل مردم ایران است

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در عصر شعر ملی «عطش عشق» گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که با ایجاد تردید در دل و ذهن مردم، محاسبات ذهنشان را به هم ریخته تا تصمیم و اقدامی که آن‌ها می‌خواهند از مردم صادر شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس عصر شعر ملی «عطش عشق»، دوشنبه (۴ مهرماه) با حضور عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، سرتیپ حجت‌اله صالح‌نژاد، فرمانده پادگان بعث بروجرد، حمید آقایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، میثم زندیه شیرازی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، داوود پهلون، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد و جمعی از شاعران و نویسندگان،  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.
 
راستخانه ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع)، بیان کرد: عصر شعر «عطش عشق»، یک برنامه ملی  و در استان‌های کشور در ایام هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است. این برنامه در استان لرستان با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان، ستاد بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس، کنگره 6544 شهید دفاع مقدس استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد و به میزبانی اداره کتابخانه‌های شهرستان بروجرد در حال برگزاری است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به استقبال قابل توجه فرهیختگان از این رویداد افزود: این حضور، انگیزه مضاعفی برای دست‌اندرکاران برنامه ایجاد کرده است. 

                  
راستخانه گفت: شعر دفاع مقدس با نوع نگاه شاعران عزیز به اقتضای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور،  همچنان زنده و پویا است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های شعر دفاع مقدس افزود: یکی از نکات. ارزشمند شعر دفاع مقدس و البته معجزات راه شهدا، این است که نسلی که بعد از جنگ و یا در دوران جنگ متولد شده و جنگ را فقط والدین آن‌ها درک کرده، امروز به خوبی با سرچشمه‌ها، جریان ناب و زلال دفاع مقدس ارتباط برقرار می‌کنند.
 
راستخانه ادمه داد: شعر دفاع مقدس علاوه بر بیان حماسه، ایثار و شهادت رزمندگان جنگ تحمیلی، باید خاکریز دفاع مقدس، دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا، دفاع از حریم ولایت و رهبری، دفاع از حجاب و عفاف و دفاع از پایداری ملت عزیز ایران در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و فتنه گران باشد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار کرد: شعر دفاع مقدس زمانی موفق است که جریان‌سازی ایجاد کند. معیارهای دفاع مقدس، امروزه فراتر از بحث‌های نظامی است، امروز توپخانه دشمن با ابزار رسانه‌ای قدرتمند، فرهنگ اسلامی و فرهنگ مقاومت را نشانه گرفته است.
 
راستخانه با بیان اینکه اشعار دفاع مقدس و مقاومت در سنگر فکری و فرهنگی یکی از ابزارهای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است، اظهار کرد: شعر دفاع مقدس یعنی شعر عدالت‌طلبی، شعر دفاع از ارزش‌های انقلاب، شعر تلنگر به برخی مسئولین و یا برخی سلبریتی‌ها و یا برخی ورزشکاران، که متاسفانه نسبت به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا  یا بی‌تفاوت شده و یا  بعضا زاویه پیدا کرده‌اند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت وطن، شهدای سلامت، سرداران شهید، رزمندگان، ادبیات شعر دفاع مقدس را  همسوی آرمان‌های این عزیزان دانست.
 
گودرزی هفته دفاع مقدس را تجلی روحیه ایثار، شهادت‌طلبی، حق‌خواهی و ظلم‌ستیزی دانست و افزود: دشمنان به دنبال آن هستند که با ایجاد تردید در دل و ذهن مردم، محاسبات ذهنشان را به هم ریخته تا تصمیم و اقدامی که آن‌ها می‌خواهند از مردم صادر شوند، یعنی همان تغییر رفتار ملت ایران که از تغییر افکار عمومی و عقاید نشات می‌گیرد.
 
نماینده بروجرد در مجلس با ابراز خرسندی از برگزاری این عصر شعر و تداوم و توسعه اینگونه محافل فرهنگی ارزشمند و تاثیرگذار، بیان کرد: شعر یک ابزار قدرتمند و نافذ برای انتقال مفاهیم بوده و باید به این موضوع اهتمام بیشتری داشت.

وی افزود: معتقد هستم در قالب شعر می‌توان خیلی از مسائل و مشکلات جامعه را بیان کرد.

                
گودرزی با بیان اینکه در گنجینه دفاع مقدس فرهنگ، هنر، اقتصاد و فناوری در کنار سایر مولفه‌ها وجود دارد گفت: با اتکاء به ظرفیت هشت سال دفاع مقدس می‌توان در حوزه‌های مختلف راهبرد، تعریف کرد و این یک موهبت الهی است.
 
صالح‌نژاد، نیز در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت ایران امنیت را به ارمغان آورد ادامه داد: جنگ تحمیلی با حمایت ابرقدرت‌های جهان و از سوی رژیم بعثی بر ملت ایران تحمیل شد.

            
وی با بیان اینکه وجود اشعار حماسی در ایجاد انگیزه ایثار و از خودگذشتگی در میان رزمندگان تاثیر بسزای داشته، افزود: دفاع مقدس یک گنج ارزشمند است که باید با زوایای مختلف به آن نگاه شود. دفاعی که عزت‌آفرین و امنیت‌بخش نام گرفت و تا سالیان سال انقلاب اسلامی را بیمه کرد و موفق‌ترین تجربه گام اول انقلاب است.
 
در ادامه این برنامه شاعران اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس خوانش کردند و از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان از آن‌ها تجلیل به عمل آمد. 

            

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها