دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی و آسیب‌های اجتماعی جشنواره گفت: ۱۱۷ برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی طی سال جاری در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی و آسیب‌های اجتماعی با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و محمد صبحدل، دبیر جشنواره داستان‌نویسی در سالن جلسات خانه مطبوعات استان، دو‌شنبه(28 شهریورماه) برگزار شد. 

نوروزی گفت:  ۱۱۷ برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی طی سال جاری در استان، اجرا شده است. برای مقابله با این آسیب‌ها، فقط با کارهای سلبی نمی‌شود؛ بنابراین برای اینکه عمقی و ریشه‌ای کار کنیم، باید کار به دست نیروهای فرهنگی سپرده شود.

نوروزی ادامه داد: توجه به نقش ادبیات در اعتلای فرهنگی جامعه، امری ضروری و انتقال فرهنگ والای ایرانی اسلامی به نسل جدید، حرکت در مسیر جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است.
بعضی از جوانان در حال حاضر دچار بی‌هویتی می‌شوند؛ زیرا نتوانسته‌ایم فرهنگ‌متعالی ایرانی و اسلامی خود را به آن‌ها انتقال دهیم. آموزش در حوزه‌هایی نظیر داستان‌نویسی مهم بوده و  باید مبنای کار تخصصی داستان‌نویسی باشد، زیرا این امر زیربنایی برای ساخت بنای بهتر است.

صبحدل، دبیر جشنواره داستان‌نویسی نیز در این آیین با بیان اینکه استقبال  از این جشنواره از سراسر کشور بسیار خوب بوده است، گفت: از استان‌های خراسان، تهران، آذربایجان‌شرقی، خوزستان مشارکت خوبی داشتند.

وی ادامه داد: به موضوع داستان‌نویسی باید توجه ویژه‌ای کرد و تاسیس خانه داستان یا اختصاص یک کتابخانه به‌عنوان کتابخانه تخصصی داستان در ارومیه ازجمله درخواست‌های فعالان این بخش به شمار می‌رود.

به گزارش ایبنا؛ در این آیین از نویسندگان داستان‌های برگزیده قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها