چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران باعث رشد مطبوعات می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست با اهالی رسانه با تاکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران گفت: این مهم باید انجام شود تا رشد و تعالی مطبوعات را شاهد باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، به مناسبت هفته دولت نشست خبری با حضور امیرعلی عموزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام اسماعیلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای، وحید عالی حسینی مدیر روابط عمومی و فخرالدین یوسف‌پور مدیر خانه مطبوعات استان قم در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.
 
عموزاده در ابتدا ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر گفت: تدوین سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که ضرورت مهمی برشمرده می‌شود تا نقشه راهی برای حرکت دقیق‌تر داشته باشیم در دولت سیزدهم شکل گرفت.
 
وی پیرامون مجوزهای صادر شده در حوزه مطبوعات بیان کرد: ۴۷۲ مجوز در حوزه مطبوعات و رسانه در قم صادر شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد قم مسئولیتی در قبال در اختیار گذاشتن دفتر به نشریات ندارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۴۱ انتشارات و ۴۷۸ موسسه فرهنگی و هنری در قم وجود دارد و اگر بنا باشد به کلیه آن‌ها دفتر بدهیم در وسع این اداره کل نیست. در مورد نشریات هم ۴۷۲ نشریه در استان قم با مجوز چاپ داریم که ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به آنان یارانه پرداخت شده است.
 

ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران مهم است
عموزاده با تاکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران گفت: این مهم باید انجام شود تا رشد و تعالی مطبوعات را شاهد باشیم و اگر خانه مطبوعات استان قم ردیف بودجه داشته باشد آن را احیا خواهیم کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: اواخر آبان امسال برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را خواهیم داشت که با رایزنی انجام شده یک فیلم به کارگردانی جواد افشار برای آن کنگره ساخته می شود و تهیه کننده آن نیز مشخص شده است.
 
وی پیرامون ساخت مجموعه فرهنگی و هنری در خیابان امام قم بیان داشت: طرح اولیه این بود که فقط کتابخانه در این محل باشد که زمین آن از سوی وزارت نفت تأمین شده بود و اعتباری برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری لحاظ نشد. در سفر رئیس جمهور به قم قرار بود این پروژه از مصوبات خارج شود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل آن پیش‌بینی شده است.
 
۴۰ میلیارد تومان هزینه برای پروژه مجموعه فرهنگی و هنری خیابان امام 
عموزاده افزود: تکمیل این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در صورت وصول اولین اعتبار کار را شروع خواهیم کرد.
 
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان قم درباره ساخت مسکن اهالی فرهنگ و رسانه قم تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک قطعه زمین به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در اختیار دارد، از این میزان سه هزار متر مربع مجتمع فرهنگی ساخته شده و فعالیت‌های مناسبی  صورت گرفته است. تقاضا داریم که ۷ هزار متر مربع دیگر برای احداث فاز دوم این مجتمع فرهنگی لحاظ شود. برای ۱۵ هزار متر مربع باقی مانده تقاضا کردیم زمین را در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه قرار دهیم که مورد موافقت وزارت و استانداری قرار گرفت.
 

احداث ۲۵۰ واحد مسکونی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم 
وی اضافه کرد: تلاش می‌شود باقیمانده این زمین از کاربری فرهنگی به مسکونی تغییر یابد و در این زمینه مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی نیز صورت گرفته و وزیر نیز موافق این تصمیم بودند تا بتوان ۲۵۰ واحد مسکونی در این منطقه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم احداث کرد.
 
این مقام مسئول تدوین سند راهبردی، تهیه برنامه مفصل و جامع پیوست فرهنگی برای اتباع، جذب ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های فرهنگی بلاعوض برای موسسات فرهنگی در راستای مرتفع شدن بخشی از مشکلات آن‌ها را از جمله فعالیت های دوره جدید عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها