جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
خبرنگاران افسران جهاد تبیین و ستون‌های اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی هستند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نکوداشت روز خبرنگار در استان گلستان، گفت: به حضور خبرنگاران به‌عنوان افسران جهاد تبیین و ستون‌های اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، آیین نکوداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان گلستان، جمعه (28 مردادماه) با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، استاندار گلستان و جمعی از مدیران ارشد استان گلستان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امروز جنگ روایت را شاهدیم و در این میان روایتی که خبرنگاران انجام می‌دهد بسیار حائز است‌.

وی افزود: گاهی روایت‌ها تفاوت چندانی ندارد؛ نگاره‌های که از سوی خبرنگاران مطرح می‌شود تفاوت معناداری دارد.

اسماعیلی بیان کرد: برخی می‌خواهند انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشانند و ما می‌خواهیم جامعه‌ی ایرانی را در مسیر رسیدن به قله‌ها معرفی کنیم و این تصویر را باید اصحاب رسانه به تصویر بکشانند.

اوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک فریضه تأکید کردند که به روایت دقیق و عنوان واقعی مسائل کشور بپردازیم‌.

اسماعیلی افزود: مشکلات وجود دارد اما از سوی دیگر اراده بزرگی در ملت ایران وجود دارد که همه مسائل را حل می‌کند. ملت بزرگی که ۴۴ سال پیش انقلاب بزرگی چون انقلاب اسلامی را خلق کردند و قهرمانانه از آرمان‌ها دفاع کردند ستودنی هستند.



وی گفت: این جامعه را باید ستود نه اینکه ضعف‌ها و مشکلاتش را به رخش کشید، در موضوع خبر و رسانه به دنبال این هستیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه به اعتلای اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند.

این عضو شو ای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دولت‌های مختلف، طرح جامع حمایت از رسانه‌ها را مطرح کرده بودند و در دولت مردمی، بدون هیاهو کار را در دوسه کارگروه پیش بردیم و خروجی آن در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است.

اسماعیلی یادآور شد: صندوق هنر پیگیر این کار است که تسهیلات ویژه‌ای برای اصحاب رسانه در نظر بگیرد و امید داریم بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم‌.

وی خبرنگاران را یکی از ستون‌های اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی برشمرد و افزود: به این عزیزان نیاز داریم و باید در این فضا به کارهای خود ادامه دهند و این نگاه در دولت و شخص رئیس‌جمهور نهادینه است.

این مقام مسئول تأکید کرد: به خبرنگاران به‌عنوان افسران جهاد تبیین نیاز داریم، یک سال از دولت سیزدهم گذشته و مشکلات زیادی را مردم تحمل می‌کردند و دولت، تمام تلاش خودش را برای حل مشکلات گذاشته است.

اسماعیلی افزود: در هفته گذشته در استان کرمان بودیم و در طوفان شن این سفر لغو نشد. خود را موظف به خدمت‌رسانی در همه بخش‌ها ازجمله  رسانه می‌دانیم.

وی گفت: عضو دولت هستم و نسبت به همه طرح‌ها رأی می‌دهم و به توسعه گلستان، به جد امیدوار هستم.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این استان پیشانی حرکت منطقه‌ای دولت است. دولت مشکل ارتباطات با همسایگان به‌ویژه آسیای میانی را در دستور کار قرار داده که یکی از استان‌های موردتوجه گلستان است.

این مقام مسئول افزود: امروز از مناطق مختلف و پروژه‌های گوناگون بازدید کردم و برخی در این بازدیدها، مطرح نمودند که در شهرستان‌ها امکانات فرهنگی نیست. در این سفر به دنبال پاسخ‌گویی و کاهش مطالبات بوده‌ایم.

اسماعیلی افزود: در دولت بنا گذاشتیم که پروژه جدیدی را آغاز نکنیم و تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

تقدیر از برگزیدگان سومین جشنواره مطبوعات استان گلستان، تجلیل از چهره های فعال و برگزیده رسانه ای گلستان، رونمایی از کارت خبرنگاری و سخنرانی استاندار و جمعی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها