سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در طراحی بافت شهری پردیسان

حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان در دیدار با مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: فقدان پیوست فرهنگی و بی‌‌توجه به نیازهای مردم در طراحی بافت شهری پردیسان، باعث شده است تا این شهرک با کمبود نیازی‌های فرهنگی همچون کتابخانه عمومی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی قم با هدف حل مشکل فقدان کتابخانه در شهرک پردیسان با مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به فقدان پیوست فرهنگی در طراحی بافت شهری پردیسان گفت: فقدان پیوست فرهنگی و بی‌توجه به نیاز‌های مردم در طراحی بافت شهری پردیسان، باعث شده است تا این شهرک با کمبود نیازی‌های اساسی و فرهنگی همچون کتابخانه عمومی، مسجد، نانوایی و ... مواجه شود.

حامدی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین استانی نسبت به مشکلات پردیسان بیان کرد: پردیسان یک‌پنجم جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و این جمعیت با توجه به طرح‌های توسعه‌ای رو به افزایش است.

 

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین استان، توجه یک پنجمی در تمام ابعاد توسعه یافتگی از جمله نیاز‌های توسعه فرهنگی و نیاز‌های فرهنگی-اجتماعی شهروندان پردیسان است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار با اشاره به اهمیت ساخت کتابخانه در پردیسان گفت: برطرف شدن نیاز به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف نهاد است.

توکلیان بیان کرد: در حال حاضر به دنبال استفاده از راه‌های کوتاه مدت همچون پیک کتاب، کتابخانه سیار و ایجاد کتابخانه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم؛ اما باید بدانیم که پردیسان با توجه به ظرفیت‌های انسانی موجود، کمبود فضاهای فرهنگی و افزایش جمعیت، به کتابخانه‌ای در تراز کتابخانه مرکزی استان نیاز دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت نهادها و موسسات فرهنگی در ایجاد کتابخانه عمومی، تاکید کرد: تجربه موفق همکاری با مساجد، موسسات فرهنگی و حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف استان همچون موسسه امام صادق (ع) برای ایجاد کتابخانه عمومی در قالب طرح‌های مشارکتی ثابت کرده است که در پردیسان نیز با محوریت ائمه جماعات مساجد و نظر امام جمعه محترم پردیسان می‌توان از این ظرفیت برای رفع نیاز های فرهنگی پردیسان استفاده کرد. 

بر پایه این گزارش، در پایان این دیدار مقرر شد با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه پردیسان مبنی بر فعالیت مسجد محوری در شهرک پردیسان، کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ظرفیت‌های مساجد پردیسان جهت ایجاد کتابخانه عمومی، همزمان با بررسی فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پردیسان را مورد بررسی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها