چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
کتاب، در مهندسی فرهنگی بسیار تأثیرگذار است

منصور احمدی در بازدید از انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد گفت: رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از زیرساخت‌های فرهنگ‌ساز و کتاب یکی از ابزارهایی است که در مهندسی فرهنگی ما بسیار تأثیرگذاراست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، عصر امروز چهارشنبه‌(19 مرداد) منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همراهی رضا نیازی، معاون فرهنگی، رسانه و تبلیغات اداره کل و خانجان کرمی کارشناس چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با هدف شناخت و بررسی ظرفیت‌های استان و ساماندهی حوزه نشر از انتشارات «شاپورخواست» خرم‌آباد بازدید و با سیدیدالله ستوده، مدیر مسئول انتشارات گفت‌وگو کردند.

احمدی یکی از رسالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را حمایت از زیرساخت‌های فرهنگ‌ساز عنوان کرد و افزود: کتاب یکی از ابزارهایی است که در مهندسی فرهنگی، بسیار تأثیرگذار است کتاب و رسالت و وظیفه فعالان فرهنگی این است که بعد از تولید کتاب، دسترسی آسان به کتاب، مطالعه کتاب و بردن کتاب در سبد معیشتی خانوارهای استان تلاش کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه  فضا را باید برای مطالعه، خرید و تولید کتاب در استان آسان کنیم، ادامه داد: شهروندان در لرستان باید نسبت به تهیه و تولید کتاب مشکل نداشته باشند. مولفان با امید اینکه کتابشان به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد و منتشر می‌شود قلم بزنند.

احمدی با بیان اینکه هدف این اداره کل حمایت از ناشران استان است، گفت: بخشی از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ناشران می‌تواند در دو بخش خرید کتاب از ناشران پس از انتشار و حمایت‌های قبل از چاپ آثار صورت بگیرد.


وی مجموعه شاپورخواست را مجموعه‌ای فعال و فرهنگی دانست و افزود: شاپورخواست یک مجموعه تجاری نیست که به دنبال کسب سود در قبال چاپ کتاب باشد؛ بلکه یک مجموعه کاملا فرهنگی است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تولید کتاب در استان فعالیت دارد.

احمدی ضمن تشکر از فعالیت‌های سیدیدالله ستوده، مدیرمسئول انتشارات شاپورخواست گفت: مجموعه‌هایی همچون شاپورخواست را قدر بدانیم و به داشتن‌ آن‌ها در استان افتخار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب با اولویت و محور قرار دادن نشر استان لرستان و حوزه‌های مختلف و متنوع در نیمه دوم سال اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب خاستگاهی برای برنامه‌های جنبی حوزه کتاب و کتابخوانی است و در این نمایشگاه از هر برنامه‌ای که به پر بار شدن صنعت نشر استان کمک کند، استقبال خواهیم کرد و امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاهی متفاوت باشیم.

نیازی گفت: شنیدن مشکلات نشر از زبان ناشران و مواردی که مد نظر آنان است،  همچنین نیاز و خواسته‌هایی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دارند و متقابلاً خواسته‌هایی که اداره کل از ناشران دارد، می‌تواند به بهبود شرایط فعلی نشر استان کمک کند.


در این دیدار سیدیدالله ستوده، مدیرمسئول انتشارات شاپورخواست نیز به بیان دغدغه‌های خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداخت.
 
به گزارش ایبنا، انتشارات شاپورخواست در سال 1384 با انتشار کتاب در  حوزه عمومی تأسیس و تاکنون بالغ بر 700 عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون منتشر کرده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها