سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
چاپ ۱۷۰۶ کتاب دفاع‌مقدس در سال ۱۴۰۰

سردار بایرامی از چاپ یک‌ هزار و ۷۰۶ کتاب دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تولیدات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در زمینه کتاب صوتی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین تجلیل از ناشران برتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

چاپ یک‌هزار و ۷۰۶ کتاب دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰
سردار «عباس بایرامی» با تاکید براینکه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سال گذشته در حوزه نشر موفقیت‌های زیادی را داشته‌ایم، اظهار داشت: تولیدات مکتوب این سازمان در سال ۱۴۰۰ به یک‌ هزار و ۷۰۶ عنوان کتاب رسید یعنی ۴۲۵ عنوان بالاتر از سال قبل به انتشار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه هشت دفتر استانی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیش از ۶۰ کتاب به‌چاپ رسانده‎اند، افزود: به همت مدیران ادبی و مسوولین حفظ آثار سراسر کشور روکورد‌های جدیدی در زمینه انتشار کتب دفاع مقدس صورت گرفته است و تعدادی از استان‌ها بیش از ۴۰ کتاب چاپ کرده‎اند لذا در سال ‌‎جاری پیش‌بینی می‎کنیم اکثر استان‌ها بتوانند تعداد ۶۰ کتاب را به چاپ برسانند.

رویکرد جدی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس آموزش است
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، آموزش را رویکرد جدید این سازمان دانست و تصریح کرد: ما در حوزه آموزش و کارگاه‌های آموزشی در ۲۵ استان فعالیت بسیار خوبی داشته‌ایم که قابل تقدیر است و البته شش استان در این زمینه گزارشی به ما ارائه نکرده‌اند لذا با توجه به اهمیت آموزش ما در زمینه تخصصی ادبیات به‌دنبال رویکرد آموزشی هستیم.

سردار بایرامی از برگزاری ۱۵۲ کارگاه آموزشی برای نوقلمان خبر داد و ادامه داد: در کارگاه‌های آموزشی ما در سراسر کشور از ۲۵۷ استاد بهره گرفتیم که در مجموع ۴ هزار و ۸۸۴ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که آمار بسیار خوبی است و اگر بتوانیم بخشی از این نوقلمان را وارد کار نوشتن کنیم قطعا با امیدواری بیشتری فعالیت خواهیم کرد.

سال ۱۴۰۰ جمعا ۵۲۲ کتاب صوتی تولید شد
وی در ادامه به تولید آثار صوتی دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ جمعا ۵۲۲ کتاب صوتی تولید کرده‌ایم، افزود: در حوزه کتاب صوتی نسبت به سال قبل بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم که بخاطر این اهتمام از همه مسوولین استانی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران ادبی تشکر می‎کنم، چراکه این موفقیت بسیار چشم‌گیر بوده است و این کار در حوزه ادبیات دفاع مقدس نو است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از برقراری تفاهم‌نامه با مجموعه ایران‌صدا در صداوسما در جهت بهره‌برداری از کتاب‌های صورتی خبر داد و اظهار داشت: در هیچ جای کشور به اندازه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه کتاب صورتی، اقدام گسترده صورت نگرفته است و این نشانه بسیار خوبی است برای رشد بهتر که دنبال خواهیم کرد.

کیفی‌سازی کتب صوتی رویکرد سازمان ادبیات و تاریخ
سردار بایرامی کیفی‌سازی کتب صوتی را رویکرد این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: چند استان ما در تولید فصل‌نامه تخصصی فرهنگ پایداری فعالیت چشم‎گیری داشته‌اند و ما در این فصل‌نامه به‌دنبال یک کار تخصصی و علمی هستیم که در راستای ترویج ادبیات دفاع مقدس فعالیت کند لذا انتظار داریم تمام استان‌ها در این زمینه از اندیشمندان استانی بهره‌گیری کنند.

وی تدوین و تولید کتاب با محوریت نقش استان‌ها در دفاع مقدس را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه در این رابطه هیچ منبعی در کشور وجود ندارد که نقش جامع استان‌ها در دفاع مقدس را جمع‌آوری کرده باشد، ادامه داد: استان برتری در این زمینه معرفی نمی‌کنیم، اما در یک استان یک اثر شاخص تولید شده است که می‎تواند مورد بهره‌برداری جهت الگو شدن در سایر استان‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها