چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
برای تقویت کتابخوانی در پسا‌کرونا به سفیران فرهنگی نیاز داریم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، در دومین دوره از ویژه‌برنامه از «تبار قلم» در تبریز درباره توجه به توسعه کتاب و کتابخوانی گفت: بی‌تردید در این مسیر نیاز به سفیرهایی داریم که بتوانند در ادای این وظیفه اجتماعی و فرهنگی یاری رسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، آیین تجلیل از نویسندگان بومی آذربایجان‌شرقی چهارشنبه(5 مرداد‌ماه) با حضور اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تاکید بر رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای در ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از اهالی قلم گفت: تجلیل از افرادی که همیشه با قلم مانای خود در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش‌های انقلاب در کنار ما هستند، از وظایف ذاتی ما محسوب می‌شود.
 
اسد بابایی گفت: ارزش نویسندگان آن‌قدر زیاد است که خداوند متعال به قلم قسم خورده است؛ همچنین در دین اسلام، توصیه‌های بسیاری در رابطه با کتاب مطرح شده و خداوند متعال، قرآن کتاب آسمانی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است.

     

وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره جدید مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق هم‌افزایی که با اهالی ادبیات استان افزایش یابد.
 
بابایی ادامه داد: تلاش این است تا بحث کتاب و کتابخوانی را به خانه‌های مردم ببریم و از شما بزرگوار استدعا داریم تا در این دوران پسا کرونایی که تا حدودی منجر به بی‌اعتنایی به حوزه فرهنگ و کتاب شده بود، کمک کنید تا دوباره شاهد رونق این حوزه باشیم. بی‌تردید در این مسیر نیاز به سفیرهایی داریم که بتوانند در ادای این وظیفه اجتماعی و فرهنگی یاری رسانند.

وی اضافه کرد: مجموعه کارمندان اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آماده برگزاری هرگونه جلسه نقد کتاب، رونمایی و تشکیل محافل ادبی هستیم.
 
         

در ادامه این مراسم حسین مدرس‌زاده، مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه شعر و شاعری هنر ملی ایرانی‌ها محسوب می‌شود، گفت: شعر، سخن خیال‌انگیز و حس‌انگیز با تکیه بر موازین، می‌تواند ممزوج روح و آرامش‌دهنده ضمیر ما باشد.
 
وی ادامه داد: شعر ناب می‌تواند با ایجاد احساس زیبایی، مخاطب خود را راضی نگه دارد، به‌ویژه اینکه از منظر جامعه‌شناسی، جامعه‌ای شعر دوست و شعر فهم هستیم.
 
مدرس‌زاده در ادامه گفت: از اعماق وجود در معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۸ تبریز برای گسترش فعالیت‌های فرهنگي به‌ویژه در حوزه کتاب آماده هستیم. 
 
به گزارش‌ (ایبنا)؛ در پایان این مراسم از  داود خدایی و منصوره وثیق دو نویسنده تبریزی تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها