سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
توکلیان: خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار قم را توسعه می‌دهیم

عباس نعمتی، مدیر کل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم مهم‌ترین رکن نهاد را امور کتابخانه‌ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با حضور عباس نعمتی مدیر کل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی مراسم معارفه مهدی توکلیان به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و تقدیر از  سجاد عمرانی برگزار شد.

مدیرکل امور مجلس و استان‌ها نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه مدیران کل نماینده دبیرکل نهاد در هر استان است، گفت: مدیران‌ کل نماینده دبیرکل نهاد در استان‌ها هستند و باید به‌صورت مستمر پاسخگوی مسائل و مشکلات مراجعان و همکاران کتابخانه‌ها باشند.

وی اضافه کرد: ازجمله ویژگی‌های ما در نهاد این است که مستقیم به مردم خدمت می‌کنیم و می‌توانیم رضایت کاربران را در استفاده از خدمات ببینیم.

نعمتی مهم‌ترین رکن نهاد را امور کتابخانه‌ها معرفی کرد و افزود: سایر بخش‌های نهاد پشتیبان حوزه امور کتابخانه‌ها هستند و کتابخانه‌ها به اعضای فعال خود زنده است.
 

این مقام مسئول با تجلیل از توکلیان بیان کرد: آقای توکلیان مدیری شناخته شده است و سال‌ها در بخش‌های فرهنگی و مطبوعات کشور فعالیت داشته است.توکلیان شناخت کاملی از مسائل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد و امیدوارم که منشا خدمات زیادی برای استان قم باشد.

در بخش دیگری از این برنامه سجاد عمرانی با ارائه گزارشی از دو سال حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی قم، گفت: به ثمر رساندن پروژه کتابخانه شهدای نوبهار و پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی قم از جمله فعالیت‌هایی بود که با همکاری همکارانم در ستاد و استان به ثمر رسید.

عمرانی بیان کرد: در این مدت بسیاری از مشکلات همچون کمبود نیروی انسانی و مشکلات عمرانی کتابخانه‌های استان با همراهی نهاد برطرف شد.
 

در ادامه این آیین سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی صرفا امانت کتاب نیست، گفت: خدمت در شهر قم یک توفیق برای من است و امیدواریم خدمات کتابخانه‌ای را در محله‌های کم‌برخوردار قم را توسعه دهیم.

توکلیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم هم تراز با تعاریف جهانی به‌عنوان باشگاه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به مردم خدمات متنوعی ارائه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها