سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
نمایشگاه چاپ دیجیتال محلی برای نمایش ظرفیت‌های صنعت چاپ

علی‌اکبر ابراهیمی در افتتاحیه نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال گفت: امروز در ناوگان صنعت چاپ دیجیتال شاهد فناوری‌ها و تجهیزات جدید و به‌روزی هستیم که بخش عمده‌ای از آن‌ها در این نمایشگاه عرضه شده است و خوشحالیم که توانسته است توان و ظرفیت چاپ دیجیتال را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال سه‌شنبه‌(4 مرداد) با حضور علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان، بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و جمعی از فعالان حوزه چاپ دیجیتال در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، جلال ذکایی، رئیس نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال در سخنانی، گفت: این نمایشگاه بعد از دو سال‌و‌نیم وقفه امسال در حالی برگزار می‌شود که شرایط اقتصادی برای همه ارائه‌دهندگان خدمات در این حوزه همچنین بازدیدکنندگان نمایشگاه سخت شده است.
 
وی ادامه داد: در این میان از همه کسانی که در مسیر برگزاری این نمایشگاه همراه بودند، تشکر می‌کنم و امیدوارم طی سال‌های آتی این نمایشگاه و فعالان آن شرایط بهتری را تجربه کنند.
 
ذکایی با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی نیز امسال، در جریان برگزار‌کنندگان نمایشگاه بودند، عنوان کرد: فعالان تشکل‌های صنفی، مثل لیتوگرافان امسال حامی معنوی نمایشگاه بودند، مثل اتحادیه لیتوگرافان، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و دیگر تشکل‌های این حوزه.
 
وی با بیان اینکه امسال 35 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند، تاکید کرد: این شرکت‌ها در دو سالن تهران و گلستان، توانمندی‌‌های خود در صنعت چاپ را به نمایش گذاشته‌اند و بخش عمده‌ای از فناوری‌های نوین در این صنعت را به نمایشگاه آورد‌ه‌اند.
 


لزوم همراهی، همدلی و هم‌اندیشی در صنعت چاپ
در ادامه این مراسم، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی، گفت: چاپ دیجیتال ویژگی‌های خاصی دارد و به دلیل همین ویژگی‌ها توانسته است جایگاه خود را طی این سال‌ها به دست بیاورد.
 
وی با اشاره به دوره تحول در صنعت چاپ، ادامه داد: اگر بخواهیم دوران تحولی صنعت چاپ را تقسیم‌بندی کنیم، بعد از چاپ دستی و مکانیکی، امروز شاهد تقویت جایگاه چاپ دیجیتال هستیم. این شیوه چاپ، طی این سال‌ها در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
ابراهیمی افزود: نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال امروز در حالی آغاز شد که شاهد گستردگی و معرفی توانایی‌های صنعت چاپ دیجیتال هستیم و جمع گسترده‌ای از فعالان این حوزه را در کنار هم می‌بینیم.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم در سایه برگزاری این نمایشگاه، توان و ظرفیت چاپ دیجیتال را به نمایش بگذاریم، گفت: در این میان معتقدم با همراهی، همدلی و هم‌اندیشی در میان صنف صنعت چاپ به زودی شاهد رشد و موفقیت در این بخش خواهیم بود.
 
ابراهیمی تاکید کرد: در ناوگان صنعت چاپ دیجیتال، شاهد فناوری‌ها و تجهیزات جدید و به‌روزی هستیم که بخش عمده‌ای از آن‌ها در این نمایشگاه عرضه شده است. امیدوارم با استقبال خوب و پررنگ فعالان صنف از این رویداد اتفاق‌های خوبی در چاپ دیجیتال و فعالان این حوزه را شاهد باشیم.
 
در ادامه این مراسم، مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در سخنانی، گفت: اتحادیه امسال برای حضور در نمایشگاه به میدان پا گذاشته است و امیدوارم همه اصحاب گرد یک سفره بیایند و بتوانیم‌ قدم‌های مثبتی را برای صنف و صنعت برداریم.
 
وی افزود: در این میان هر چه صنف، فعال‌تر باشد و تلاش بیشتری داشته باشد، در کار و صنف خود پویاتر و فعال‌تر خواهیم بود و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در تحقق این موضوع میسر باشد.
 
نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال تا جمعه 7 مرداد هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها