یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی، مهمترین برنامه نهاد است

محمد احمدوند، در مراسم معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و تحقیقی برای عامه مردم، مهمترین برنامه نهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی یکشنبه (26 تیرماه) با حضور محمد احمدوند، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی، عباس نعمتی، سرپرست اداره‌ کل امور مجلس و استان‌های نهاد، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیئت امنای کتابخانه ملی سابق تبریز و جمعی از اهالی فرهنگ، کتابداران و اصحاب رسانه در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

محمد احمدوند، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرام خدایی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، انتصاب اسد بابایی را به‌عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان تبریک گفت.

وی خواستار ارتباط نزدیک با کارکنان به‌ویژه کتابداران و رسیدگی به مسائل پرسنلی آنان، پیگیری تجهیز بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی، تاسیس کتابخانه‌های سیار با همکاری سازمان‌ها و خیرین از مدیریت جدید کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی شد.

احمدوند با تاکید بر تلاش‌های گسترده به منظور بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با همراهی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تدبیر دبیرکل محترم نهاد پیگیری‌های مجدانهه‌ای در این زمینه در حال انجام است.

وی کیفی‌سازی خدمات کتابخانه‌های عمومی را سیاست بنیادی مدیریت جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود: تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و تحقیقی برای عامه مردم، مهمترین برنامه نهاد است.

کتابخانه‌های عمومی استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند
مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم به ارائه گزارشی مبسوط از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و تشریح کرد: طی سالیان گذشته به‌ویژه ایام کرونا، برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، همکاری نزدیک با انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌شرقی داشته‌ایم.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت کتابخانه‌های عمومی مستمر و گسترده بوده و تعطیل‌ناپذیر است.

خدایی ادامه داد: با وجود تلاش‌های گسترده، در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛ بنابراین از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار همراهی و حمایت داریم.

اسد بابایی نیز در این مراسم با تاکید بر اجتماعی‌محور بودن فعالیت کتابخانه‌های عمومی گفت: با تلاش‌های همکاران ساعی که در استان تلاش خواهیم کرد تا فعالیت‌های خود را به حاشیه‌های شهر و مناطق کم برخوردار گسترش دهیم.

وی با تشکر از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت قبلی گفت: همکاران کتابدار من در کتابخانه‌های عمومی افراد توانمندی هستند که قدرت اجرایی بالایی دارند و نخستین جلسه کاری من با کتابداران خواهد بود.

یادآوری می‌شود؛ در پایان این مراسم با حکم مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسد بابایی، به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ شرقی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها