چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
محکومین خرید بیش از 2000 نسخه کتاب به ارزش 260 میلیون ریال اهدا کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غبی گفت: طی یک‌سال اخیر تعداد ۲۵۰۰ نسخه کتاب، به ارزش تقریبی ۲۶۰ میلیون ریال از سوی محکومین خرید و به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه، ماکو، شوط و خوی اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایحان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از قاضی محسن مرادی اوجقاز، سه‌شنبه (14 تیرماه)، در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای صدور احکام جایگزین حبس خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی تقدیر کرد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی افزود: با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای اجرای طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومین جرائم غیرعمد به نفع فرهنگ در آذربایجان‌غربی، طی یک سال اخیر تعداد ۲۵۰۰ نسخه کتاب جمعا به ارزش تقریبی ۲۶۰ میلیون ریال توسط محکومین خرید و به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه، ماکو، شوط و خوی اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به موضوع احکام مجازات‌های جایگزین حبس در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و نیز ترویج اقدامات فرهنگی، بیان کرد: کتابها مطابق نیاز مخاطبان کتابخانه‌های عمومی خرید شده و توزیع می‌گردد که اغلب در موضوعات ادبیات، روانشناسی، تعلیم و تربیت، کمک درسی، دینی و کتاب‌های ویژه کودک است.

معصومی در ادامه با اشاره به نگاه و رویکرد فرهنگی خلاقانه قاضی محسن مرادی در شهرستان گفت: تاکنون ۵ حکم و به ارزش ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در قالب ۱۶۰ نسخه کتاب در شهرستان ارومیه از سوی ایشان برای خرید کتاب به کتابخانه‌های ارومیه صادر شده است.

وی افزود: تغییر فرهنگ حبس به احکام جایگزین محور، سبب اصلاح بیشتر مجرم، کاهش آسیب‌های مرتبط با خانواده زندانیان و باز اجتماعی شدن زندانیان از جمله اهداف این جایگزین است.

در ادامه محسن مرادی اوجقاز گفت: همواره تلاش می‌کنیم بیشتر به جای صدور حکم حبس، حکم به انجام خدمات اجتماعی و فرهنگی محور را برای احکامی که قابلیت دارند، صادر کنم.

وی با اشاره به اهمیت احکام جایگزین حبس، بیان کرد: این نوع آرا ارتباط بین مجرم و اجتماع را حفظ می‌کند و عیوب زندان را ندارد.

مرادی اوجقاز با بیان اینکه زندان تنها راهکار برخورد با مجرمان نیست، افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در قانون وجود دارد، احکام را با هدف اثرگذاری فرهنگی، اصلاح مرتکبان جرم، حبس‌زدایی و کاهش آمار زندانیان صادر می‌کنم.

در پایان این دیدار  به مناسبت هفته قوه قضائیه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی از قاضی محسن مرادی اوجقاز تقدیر کرد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب‌ها با نظارت و تایید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خریداری شده و پس از ثبت و آماده‌سازی، برای امانت در دسترس کاربران و اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ها قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها